به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز شنبه در کارگروه پدافند غیرعامل استان بوشهر که از طریق ویدئو کنفرانس با ستاد وزارت کشور برگزار شد افزود:بدلیل استقرار نیروگاه اتمی، پارس جنوبی و جزیره خارگ این استان از نظر پدافند غیرعامل با استانهای دیگر کشور تفاوت دارد.
وی اضافه کرد: پیشنهاد می شود در استان بوشهر ضمن توجه به مصونیت بخشی به زیرساخت ها، مصونیت بخشی به جامعه پیرامونی به صورت جدی دنبال شود.
استاندار بوشهراظهارداشت: سازمان انرژی اتمی ایران در راستای تامین امکانات مورد نیاز در حوزه پدافند غیرعامل در حوزه نیروگاه اتمی بوشهر و حوزه پیرامونی آن بعنوان تنها نیروگاه اتمی کشور باید اقدام کند.
گراوند گفت: از محل اعتبارات بند ز تبصره 12 قانون، 6 میلیارد ریال برای اجرای 32 پروژه کمک به تامین امنیت زیرساخت های استان بوشهر هزینه می شود.
وی اضافه کرد: باتوجه به ضرورت، طرح جامع پدافند غیرعامل استان در دست پی گیری و بررسی قرار دارد و در این راستا 155 نفر رابط پدافند غیرعامل در استان آموزش های لازم را فراگرفته اند.
استاندار بوشهر یادآورشد: تمام دستگاه‌های اجرایی باید اصول پدافند غیرعامل برای تاسیسات زیربنایی خود را رعایت کنند.
وی با تاکید بر نصب ژنراتورهای اضطراری در دستگاه های اجرایی استان اظهارداشت: اداره کل مدیریت بحران استان مکلف است موضوع امکانات لازم برای مقابله با شرایط اضطراری دستگاه ها را بررسی و تمام دستگاه های اجرایی باید به این امکانات به ویژه ژنراتور برق مجهز شوند.
وی بر ضرورت برگزاری جلسه های ستاد پدافند غیرعامل استان به صورت منظم و اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی در راستای نهادینه کردن امر پدافند غیرعامل در سطح جامعه تاکید کرد.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.