به گزارش ایرنا، عبدالمجید دوراهکی روز شنبه در نشست با فرماندار گناوه افزود: انتظار داریم دستگاه های اجرایی برای برگزاری این دوره ها با سازمان فنی و حرفه ای همکاری لازم داشته باشند.
وی اظهارداشت: مجموعه آموزش فنی و حرفه ای متشکل از افراد ماهر است که هدف اصلی آنها توانمندسازی و گسترش فرهنگ مهارت آموزی است و به عنوان اساسی‌ترین راه در مسیر تولید ملی و تحقق بهبود وضعیت معیشتی افراد جامعه ایفای نقش می کنند.
وی با بیان اینکه یکی از چالش های امروز جامعه مشکل اشتغال و نبود مهارت کافی برای فارغ التحصیلان است گفت: مهارت آموزی در بحث کارآفرینی یکی از موضوع های بسیار مهم در ایجاد اشتغال به شمار می رود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر افزود: ظرفیت‌های خوبی در شهرستان گناوه برای توسعه مهارت آموزی وجود دارد که با استفاده مطلوب از آنها می‌توان در راستای رفع معضل بیکاری این منطقه گام‌های مؤثری برداشت.
وی خواستار حمایت ویژه دستگاه های اجرایی شهرستان بویژه فرمانداری از نهادینه کردن آموزش فنی و حرفه ای شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: مهارت آموزی نقشی مهم در رونق اشتغال و کارآفرینی دارد و در دستیابی به توسعه پایدار اثرگذار است.
حمید رضا پناه مهارت را پایه و اساس توسعه هر جامعه دانست و افزود: برای توسعه اشتغال آفرینی، بیکاران کشور به سمت مهارت آموزی هدایت می شوند.
وی اظهار داشت: با مهارت آموزی می توان به ارتقای سطح اقتصادی خانواده ها، ایجاد روحیه خودباوری و گسترش آموزش های مهارتی و تخصصی کمک کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: کاهش شغل های کاذب و ناپایدار و آسیب های اجتماعی و دسترسی مناسب به خدمات اجتماعی از جمله دستاوردهای مهارت ورزی در نظام آموزشی به شمار می رود.
پناه افزود: توانمند سازی از طریق معرفی به مراکز آموزش فنی و حرفه ای برای کسب مهارت و خود اشتغالی از برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بیکاران است.
فرماندار گناوه گفت: کارگاه های آموزشی فنی و حرفه ای شهرستان برای ارایه آموزش های مهارتی نوین باید تجهیز و به روز رسانی شود و این آموزش ها در حوزه گردشگری توسعه یابد.
سیدعلی پاک نژاد افزود: تعامل مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان با دستگاه های اجرایی برای توسعه مهارت آموزی بسیار مطلوب است و باید این نگاه بصورت ویژه به روستاها ترویج شود.
وی اظهارداشت: نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در توانمندسازی منابع انسانی بر هیچ‌کس پوشیده نیست و در این ارتباط توجه به ظرفیت‌های بومی شهرستان و نیازهای بازار کار با فراگیری این آموزش‌ ها می‌تواند سبب ایجاد اشتغال پایدار در منطقه شود.
وی با بیان اینکه جامعه آشنایی کامل با ماهیت و مزایای مهارت آموزی ندارد، گفت: در حوزه یادگیری و یاددهی توجه به نیازهای مخاطب بسیار مهم است زیرا جامعه نیازمند نیروهای کارآمد و توانمند است.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.