علی سملیان روز پنجشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: با اجرای این تفاهم نامه زیست بوم فناوری برای رونق کسب و کارهای نوپا در استان بوشهر فراهم می شود.
وی بیان کرد: تاکنون در استان بوشهر تیم شتاب دهنده، آموزش، مربیگری و سرمایه گذاری که محصولات و ایده های نوپای جوانان استان را خریداری کند وجود نداشت که با افتتاح دفتر شتاب دهنده دیموند این زمینه فراهم شده است.
سملیان اضافه کرد: مطابق این تفاهم نامه، شتاب دهنده دیموند متعهد شد تا به کسب و کارهای نوپای استان بوشهر خدمات مربیگری، آموزش، مشاوره حقوقی و مالی ارائه دهد.
وی اظهار داشت: براین اساس شتاب دهنده دیموند برای شناسایی استارتاپ های دارای شرایط و صاحب ایده اقدام کرد و همزمان با افتتاح دفتر استانی و برگزاری اولین رویداد Startup Review این شتاب دهنده در بوشهر استارتاپ های برگزیده معرفی شدند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر بیان کرد: در این رویداد، ایده های مربوط به 13 تیم مستقر در پارک علم و فناوری در حوزه آی تی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت پنج تیم مورد حمایت مالی، علمی و آموزشی شتاب دهنده قرار می گیرند و پارک علمی و فناوری استان بوشهر زیر ساخت ها، ملزومات و فضای کاری را در اختیار این کسب و کارها قرار می دهد.
سملیان بیان کرد: رویدادهای کارآفرینی با همکاری شتاب دهنده تا یکسال آینده برنامه ریزی شده و مطابق زمانبندی برای جذب و حمایت تعداد بیشتری از تیم های نوپا ادامه پیدا می کند.
وی تاکید کرد: با اجرای این تفاهمامه زمینه هدایت کسب و کارهای نوپا به حرکت در مسیر درست فراهم می شود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: اول آذرماه امسال نیز ثبت نام شرکت های فناور در شرکت 'کارن کراد' در استان بوشهر کلید می خورد و با ورود ایده های جوانان بوشهری به این سامانه زمینه سرمایه گذاری برای آنها فراهم می شود.
در سفر مرداد ماه سال جاری وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات به استان بوشهر تفاهم نامه همکاری سه جانبه ای میان اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر، شتاب دهنده دیموند و پارک علم و فناوری بوشهر به امضا رسید.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.