علی افرند روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: شناخت تغییرات ایجاد شده در واحدهای مسکونی بهسازی شده، ارائه خدمات مناسب در روستاها، بهبود وضعیت زندگی روستایی، شناخت ویژگی های عمومی، فنی و اطلاعات مالکان واحدهای مسکونی از عمده هدف های اجرای این طرح است.
وی اضافه کرد: جمع‌آوری اطلاعات دقیق در سطوح مختلف نظیر امکانات عمومی، عمرانی، ویژگی‌های سکونتی و بهداشتی، برنامه ‌ریزی برای پیشبرد طرح جامع بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و برنامه ریزی دقیق دستگاه‌های اجرایی برای توسعه و عمران مناطق روستایی از دیگر هدف های طرح آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی است.
رئیس بنیادمسکن انقلاب اسلامی گناوه افزود: این طرح در 3 روستای منتخب بخش ریگ و هشت روستای بخش مرکزی این شهرستان شامل کوهک کوچک، چهارروستایی، پوزگاه، مال خلیفه، مال قاید، محمدصالحی، سربست، چاهبردی، اسلام آباد، بهمنیاری شرقی و تل تل از 21 مهر آغاز و 21 آبان ماه جاری به پایان می رسد.
وی گفت: 30 درصد آمارگیری این طرح مربوط به واحدهای مسکونی است که تسهیلات ویژه بهسازی از بنیاد مسکن دریافت کردند.
افرند اظهارداشت: طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و با همکاری مرکز آمار ایران هر پنج سال یک بار اجرا و با اجرای آن از ویژگی ‌های منازل مسکونی روستایی در روستاهای منتخب آمارهای لازم گرفته می شود.
وی گفت: به منظور اجرای هرچه بهتر این طرح هماهنگی لازم با فرماندار و بخشداران و دیگر دستگاه های اجرایی شهرستان و دهیاران انجام شده و از روستاییان انتظار داریم با ماموران آمارگیر همکاری و مشارکت داشته باشند.
رئیس بنیادمسکن انقلاب اسلامی گناوه یادآورشد: شهرستان گناوه با 52 روستا دارای 5 هزار و 206 واحد مسکونی است که 54 درصد آنها مقاوم سازی شده است.
بیش از 20 درصد جمعیت 103 هزارنفری گناوه در شمال استان بوشهردر روستاها سکونت دارند.
6164/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.