به گزارش ایرنا، عباس برزگرزاده روز یکشنبه در نشست بررسی وضعیت آلایندگی شهرستان های جنوبی استان بوشهر افزود: در راستای اجرای قانون برنامه های پنجم و ششم توسعه واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی عسلویه ملزم به تهیه پیوست های سلامت و محیط زیست شدند.
وی یادآورشد:باتوجه به گزارش های رسمی و غیررسمی پیرامون مسائل بهداشتی و زیست محیطی نشست هایی با هدف جلوگیری از انتشار آلایندگی ها در عسلویه آغاز شده است.
وی بیان کرد: در این راستا باتوجه به اینکه هیچکدام از واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی عسلویه پیوست های سلامت و محیط زیست را نداشتند آنها در گام نخست مکلف به تهیه این پیوست ها شدند.
برزگرزاده ادامه داد:عسلویه با توجه به شرایط خطرناک کنونی تداوم فعالیت آن بدون لحاظ کردن مسائل سلامت و محیط زیستی ظلم آشکار به نسل های کنونی و آینده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیزگفت: در حوزه عسلویه باید یک مطالعه کلی از سلامت مردم میزبان صنایع انجام و معاینات و آزمایش های مخصوص سالیانه انجام شود.
سعید کشمیری افزود: با بررسی نتیجه آزمایش ها و معاینات بدون شک دسترسی به وضعیت مسایل پیرامون عسلویه و آلاینده بودن واحدهای مطلوب تر خواهد بود.
وی گفت: در این راستا پیگیر راه اندازی آزمایشگاه مجهز تشخیص سلامت در شهرستان عسلویه هستیم.
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز گفت: یکی از مهم ترین دغدغه ها پایش زیست محیطی منطقه است که لازمه این کار راه اندازی مرکز مجهز برای پایش محیط، آب و خاک شهرستان عسلویه است.
فرهاد قلی نژاد افزود: باتوجه به اثر تجمعی فعالیت واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی این امر می طلبد استانداردهای ویژه و سخت گیرانه تری در منطقه لحاظ شود.
وی یادآورشد: در این ارتباط باید برنامه توسعه عسلویه و شمار واحدهایی که در آینده راه اندزی می شود نیز مشخص شود.
معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شهرستان عسلویه نیز گفت: وجود 16 فاز پالایشگاهی که حدود 20 تا 25واحد پتروشیمی در آن فعالیت دارد و مقرر است در آینده به 35 واحد توسعه یابد می طلبد پیرامون مسائل محیط زیست و سلامت عسلویه نگاه ویژه تری اعمال شود.
سید علیرضا سجادی افزود: عمده دلیل آلایندگی فازهای عسلویه ناشی در زمان راه اندازی صورت گرفته و این باعث شده تا هیچکدام از آنها ضوابط و مقررات قانونی را رعایت نکنند.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.