به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز پنجشنبه در بازدید از موسسه آموزشی خرد در استان بوشهر افزود: در همین راستا امروز رویکرد دانشگاه ها به سمت دانشگاه های کارآفرین وتربیت دانشجویان با مهارت تغییر کرده است.
وی با اشاره به نقش دانشگاهها در توسعه کشور اظهارداشت: دانشگاه های ممتاز بعنوان سرمایه بزرگ کشور به شمار می روند که هرچه کیفیت آنها بالاتر باشد دانشجویان مفیدتر و نیروی کار موثرتری تحویل جامعه می دهند.
گراوند در خصوص موسسه های آموزشی غیرانتفاعی اضافه کرد: هرچند همواره به کارکرد موسسه های غیرانتفاعی ایرادهایی گرفته می شود ولی موسسه خرد باتوجه به امکاناتی که در آن تامین شده در شان و منزلت مجموعه آموزش عالی است و امکانات موجود در آن تفاوتی با آموزش عالی ندارد.
وی گفت: با توجه به امکانات آزمایشگاهی طراحی شده در موسسه آموزشی خرد زمینه تربیت دانشجویانی با مهارت و متخصص در رشته های مختلف فراهم شده و این نشان می دهد فارغ التحصیلان این موسسه در آینده مشکلی در بازار کار نخواهند داشت.
گراوند با اشاره به الگوی پیشرفت ایرانی - اسلامی مورد نظر رهبر معظم انقلاب گفت: براساس این الگو در افق 50سال آینده نگاه براین است که بار و فشار از منابع عمومی برداشته و به سمت تقویت بخش خصوصی حرکت کرد که در این مسیر حضور موسسه های غیردولتی قوی در کنار دانشگاه های مادر می تواند بسیاری از کمبودها را جبران کند.
استاندار بوشهر برضرورت تاسیس رشته های دانشگاهی متناسب با ظرفیت ها و قابلیت های استان تاکید کرد.
وی یادآورشد: بوشهر تنها عسلویه و صنایع نفت و گاز موجود در آن نیست بلکه این استان سرمایه ها و منابع مختلفی دارد که نباید ازآن غافل شد و با تربیت نیروی انسانی متخصص در بخش های مختلف از جمله شیلات، دریا، کشاورزی در افق اشتغال ظرفیت های جدید را فراهم کرد.
استاندار بوشهر احداث پل شهرک نیایش را از جمله خواسته های مردم این شهرک و دانشجویان موسسه خرد عنوان کرد که با ترک تشریفات در دستور کار قرار دارد.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.