به گزارش ایرنا، روح الله فاتحی روزسه شنبه درگفت وگو با خبرنگاران افزود: در این زمینه نشست‌هایی از 21 تا 23 مهر با حضور استادان و پژوهشگرانی از انیستیتو اقتصاد انرژی و کاربرد منطقی انرژی (IER) دانشگاه اشتوتگارت آلمان و دانشکده مهندسی انرژی دانشگاه صنعتی شریف و جمع دیگری از متخصصان صنعت و دانشگاه در دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار شد.
وی بیان کرد: این نشست ها آغازی بر همکاری مشترک بین دانشگاه های خلیج فارس و دانشگاه اشتوتگارت آلمان در اجرای طرح «نوآوری‌هایی برای آینده تداوم ‌پذیر انرژی در ایران» با حمایت وزارت فدرال آموزش و پژوهش آلمان است.
فاتحی ادامه داد: در این طرح که شامل هفت محور حمل و نقل الکتریکی، صنعت، انرژی تجدیدپذیر، جزیره سبز، ‌شهر تداوم‌پذیر، اقتصاد و شبکه انرژی ایران است، دانشگاه خلیج فارس بوشهر به عنوان همکار علمی حضور دارد.
فاتحی ادامه داد: این همکاری با انعقاد تفاهم نامه بین مرکز پژوهش نفت و گاز دانشگاه خلیج فارس و انیستیتو اقتصاد انرژی و کاربرد منطقی انرژی (IER) دانشگاه اشتوتگارت آلمان آغاز شده است.
وی افزود: تبادل دانشجو و استاد و برگزاری نشست های تخصصی با موضوع های متناسب با نیاز استان بوشهر از جمله موراد گنجانده شده در این تفاهم نامه است.
دانشگاه خلیج فارس با حدود هفت هزار دانشجو در 29 رشته کارشناسی، 48 رشته کارشناسی ارشد و 13 رشته دکترا، جهت گیری خود را در حوزه کار آفرینی قرار داده و این دانشگاه از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان پایلوت دانشگاه کار آفرین انتخاب شده است.
7212/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.