داریوش وحدتی روز شنبه به مناسبت هفت مهر روز آتش نشانی در گفت وگو با ایرنا افزود: در این ارتباط از سال 1385 مجهز شدن ساختمان های بالای سه طبقه به امکانات اطفای حریق در دستور کار قرار گرفته است.
وی برضرورت توجه ساکنان این ساختمان ها به سرویس سالانه این امکانات، عملیاتی بودن امکانات اطفای حریق موجود در این ساختمان ها، تعمیر و نگهداری تجهیزات اطفای حریق توس ساکنان تاکید کرد.
وحدتی با بیان اینکه آتش نشانی بندر بوشهر تنها مجهز به یک بالابر 32 متری است اظهار داشت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور آتش نشانی توان تامین تجهیزات مورد نیاز و متناسب با استانداردهای جهانی را ندارد.
معاون عملیات سازمان آتش نشانی بندر بوشهر گفت: در زمان حاضر چهار ایستگاه آتش نشانی در بوشهر فعال است و یک قطعه زمین برای احداث ایستگاه آتش نشانی در شهرک نیایش بوشهر نیز تملک شده که بزودی ایستگاه پنجم احداث می شود.
وحدتی اضافه کرد: آتش نشانی بندر بوشهر برای بهبود عملکرد و هم افزایی با نیروهای نظامی از جمله نیروی دریایی و هوایی، نیروگاه اتمی، فرودگاه، شرکت نفت و اداره بندر و دریانوردی بوشهر با این دستگاه ها تعامل لازم را دارد.
وی با بیان اینکه در زمینه تامین نیروی تحصیلکرده در بخش ایمنی مشکلی در استان نداریم بیان کرد: مهمترین مشکل آتش نشانی توجه نکردن مردم به اصول ایمنی و سهل انگاری در این بخش است که منجر به بروز حوادث غیرقابل جبران می شود.
وحدتی ارائه آموزش های ایمنی از سطح پایه در مدرسه ها و برای مردم با هدف سوق دادن جامعه به سمت رعایت نکات ایمنی از برنامه های آتش نشانی بوشهر است.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.