غلامحسین کروبی روز جمعه در حاشیه ایستگاه سلامت سالمندان بوشهر در گفت و گو با ایرنا افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته بانک اطلاعاتی سالمندان استان بزودی تکمیل می شود که شروع این کار در آستانه روز جهانی سلامت در بین نمازگزاران فراتر از 60 سال حاضر در نماز جمعه بوشهر آغاز شده است.
وی بیان کرد: در قالب ایستگاه سلامت برپا شده علاوه بر آزمایش رایگان فشار خون سالمندان، معرفی آنها به مراکز جامع خدمات سلامت وزارت بهداشت درمان با هدف بهره مندی از خدمات مورد نیاز در این حوزه انجام می شود.
کروبی یادآور شد: در قالب این ایستگاه نام نویسی از افراد داوطلب فراگیری دوره های آموزشی مراقبت و پرستاری از سالمندان در قالب 2 سطح مقدماتی(67 ساعت) و پیشرفته(120ساعت) با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان بوشهر نیز آغاز شد که پس از پایان دوره گواهی به فراگیران ارائه می شود.
وی تاکید کرد: با توجه به رشد سریع جمعیت سالمندان در استان بوشهر و به تبع آن کشور یکی از مسائل اساسی برنامه ریزی در حوزه سلامت سالمندان است که در این ارتباط اقدام های خوبی توسط بنیاد فرزانگان جهان دیده و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی استان بوشهر آغاز شده است.
کروبی در ارتباط با ویژه برنامه های هفته بزرگداشت سالمندان در استان بوشهرگفت: در این ارتباط با هدف ترویج فرهنگ تکریم سالمندان شماری از آنان در این استان تکریم شدند.
وی افزود: روز دوشنبه نهم مهرماه نیز پیاده روی ویژه سالمندان از میدان المپیک(جنب استادیوم شهید بهشتی بوشهر) تا خانه معلم (1) بوشهر برگزار که با اتمام این پیاده روی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کارشناسان تغذیه آموزش هایی را به سالمندان ارائه و سفره صبحانه سالم برای سالمندان برگزار می شود.
کروبی افزود: به تبع مرکز استان این پیاده روی ویژه سالمندان در سایر شهرهای استان بوشهر نیز برگزار می شود.
7212/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.