به گزارش خبرنگار ایرنا حمدالله اژدری روز چهارشنبه در گردهمایی مدیران و رئوسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان بوشهر افزود: این شمار دانش آموزان در پایه های پیش دبستانی، استثنایی و دانش‌آموزان دولتی و غیردولتی هستند.
وی بیان کرد: تاکنون 122 هزار و 449 دانش‌آموز در دوره ابتدایی در سامانه ثبت شده که با توجه به پیش بینی این اداره کل، سه هزار دانش‌آموز به این تعداد اضافه می شود.
اژدری ادامه داد: دوره ابتدایی با 125 هزار و 206 دانش آموز بیشترین تعداد را در بین دوره ها خواهد داشت.
وی یادآورشد: آموزش و پرورش استان امسال پذیرای 23 هزار دانش آموز کلاس اولی خواهد بود که از این تعداد 22 هزار و ٢٣٧ دانش آموز در سامانه ثبت شده و طبق پیش بینی حدود 800 نفر دیگر باید به این شمار افزوده شود.
اژدری افزود: در دوره استثنایی نیز امسال یکهزار و 150 دانش آموز وجود دارد که این شمار نسبت به سال گذشته 30 دانش‌آموز افزایش داشته است.
وی ادامه داد: در این بخش تاکنون 956نفر در سامانه ثبت شده و حداقل 200 نفر دیگر باید به این آمار اضافه شود.
رئیس طرح و برنامه آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: از تعداد ٢٣٠ هزار دانش آموز پیش بینی شده 49 هزار و ٨٢٣ دانش آموز در دوره متوسطه اول، ٢٣ هزار و ٢٢٢ دانش آموز در دوره متوسطه نظری، ١4 هزار و ٣٢٨ دانش آموز در شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش وارد کلاس درس می شوند.
وی گفت: آموزش و پرورش استان بوشهر در رشته فنی و حرفه ای با افزایش 100 کلاس درس و در شاخه کاردانش با افزایش 154 کلاس درس روبرو است.
اژدری افزود: پارسال 217 کلاس درس در شاخه فنی و حرفه ای فعال بود که این آمار امسال به 317 کلاس درس رسیده و در شاخه کار دانش از 319 کلاس درس به 473 کلاس درس رسیده است.
اژدری اضافه کرد: امسال هفت هزار و ٩٢4 کلاس درس در مدارس دولتی برپا می شود که نسبت به سال گذشته 362 کلاس افزایش داشته است.
رئیس طرح و برنامه آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: روند ثبت نام نوآموزان پیش دبستانی نسبت به سایر دوره ها با تعلل بیشتری روبرو است .
اژدری افزود: تاکنون هشت هزار و 894 دانش آموز پیش دبستانی در سامانه ثبت شده اند که این آمار فقط 50 درصد آمار پیش بینی شده باید به ١٧ هزار و ١٢١ نوآموز پیش دبستانی برسد.
وی با اشاره به اینکه استان بوشهر در این زمینه رتبه دوم کشوری به نسبت جمعیت واجد شرایط را دارد گفت: در سال گذشته در همین زمان چهار هزار نوآموز فقط در سامانه ثبت شد.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.