به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه درنشست با شورای اهل سنت استان بوشهرافزود: دشمنان برای برافروختن آتش جنگ بین مسلمانان همه توان و ظرفیت خود را به کار بسته اند.
وی اظهارداشت: در این ارتباط همه موظف به حرکت در مسیر حفظ وحدت و اتحاد مسلمانان هستند.
استاندار بوشهر افزود: در استان بوشهر شیعه و سنی در کنار هم به شکل مسالمت آمیز و دوستانه زندگی و معاشرت و بدون کوچکترین مشکل و مساله ای در راه اعتلای استان گام برمی دارند که این یک ظرفیت ارزشمند برای توسعه استان است.
گراوند یادآورشد: دشمنان به دنبال نا امن کردن دنیای اسلام هستند و می خواهند امنیت ایران اسلامی را خدشه دار کنند که البته با هوشیاری مردم و مسئولان هیچگاه به اهداف خود نمی رسند.
وی گفت: اهل سنت به ائمه اطهار (ع) علاقمند هستند و در تعظیم شعائر دینی و مذهبی نیز اهتمام خاصی دارند و روز به روز شاهد اتحاد بیشتر بین اهل سنت و شیعه در ایران اسلامی هستیم.
استاندار بوشهر تاکید کرد: نگاه وحدت گرایانه و تقریبی بین روحانیون اهل سنت و شیعه در استان وجود دارد و همین مسئله سبب شده وحدت و همدلی بین شیعه و سنی بیشتر شود.
گراوند همچنین بر لزوم رفع مشکلات مدارس دینی و حوزه علمیه اهل سنت استان تاکید و گفت: افزایش امکانات و تجهیزات و رفع مشکلات این مدارس در دستور کار است و امیدواریم بتوانیم با بررسی دقیق و نیازسنجی، نسبت به بهبود وضعیت اقدام کنیم.
رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر نیز با تقدیر از همکاری ها و حمایت های استاندار بوشهر از اهل سنت اظهارداشت: استاندار بوشهر همواره با آغوش باز نسبت به مسائل و مشکلات اهل سنت ورود کرده و در حد توان نسبت به رفع معضلات کوشیده است.
حجت الاسلام احمد احمدی با اشاره به ضرورت رفع مشکلات مدارس اهل سنت افزود: برخی مدارس امکانات لازم را ندارند که با حمایت استاندار و مجموعه استان امیدواریم شاهد رفع مشکلات باشیم.
وی همچنین با تسلیت ایام محرم گفت: امام حسین (ع) محور وحدت مسلمین است و اهل سنت همواره در برپایی مراسم عزاداری امام حسین (ع) حضوری فعال و پرشور دارند.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.