به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد رضا اسماعیل پور روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: امسال دراجرای ویژه برنامه های طرح بصیرت عاشورایی، سوگواره بصیرت عاشورایی از20 شهریور در بقعه های متبرکه استان بوشهر آغاز و تا 17 آبان ماه ادامه دارد.
وی اضافه کرد: همچنین در این ارتباط 110 مبلغ و روحانی از حوزه علمیه قم و بومی استان بوشهر برای تبلیغ و آشنایی بیشتر مردم با سیره امام حسین (ع) به بقاع متبرکه و مناطق محروم این استان اعزام می شوند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر ادامه داد: همزمان با دوم محرم تجمع عاشقان امام حسین (ع) برای سردادن شعار 'لبیک یا حسین' در 10 بقعه متبرکه استان برگزار در چهارم محرم نیز برنامه شیرخوارگان حسینی در 15 بقعه متبرکه برگزار خواهد شد.
اسماعیل پور گفت: همزمان با بزرگداشت شاهادت قاسم بن الحسن برنامه 'احلی من العسل' نیز در 15 بقعه با کمک دستگاه های اجرایی از جمله آموزش و پرورش برپا می شود.
وی افزود: همچنین برگزاری ویژه برنامه تاسوعا و عاشورا و شام غریبان، آئین های رهروان زینبی، سوگواره امام سجاد (ع) در 25بقعه، مراسم اربعین، ویژه برنامه شهادت حضرت رسول (ص) در 40 بقعه از جمله دیگر برنامه های طرح بصیرت عاشورایی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اشاره به مراسم اربعین حسینی گفت: اداره کل اوقاف و امورخیریه موکبی در مرز شلمچه برای زائران امام حسین برپا می کند که روزانه 12 هزار نفر در آن اطعام و یکهزار نفر در شب اسکان داده می شوند.
اسماعیل پور اضافه کرد: افزون براین سه موکب در مسیر زائران حسینی در کنگان، دشتی و گناوه نیز برپا می‌شود.
وی با اشاره به کم بودن تعداد موقوفات استان از اصحاب رسانه خواست تا نسبت به آگاه کردن مردم نسبت به اهمیت مساله وقف و چگونگی استفاده از موقوفات اقدام و جامعه را با سنت حسنه وقف آشتی دهند.
اسماعیل پور اظهار کرد: 378 موقوفه و بیش از 6 هزار رقبه در استان بوشهر در سامانه جامع موقوفات ثبت شده که 80 درصد موقوفات در امور مذهبی و دینی است و برخی از موقوفات شامل حسینیه، مساجد و تکایا درآمد زا نیستند و برخی از آنها نیز منفعتی هستند که درآمدشان صرف نیات واقفان می‌ شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: امسال 2 هزار و 500 بسته نوشت ‌افزار از محل موقوفات در قالب اجرای طرح مهر تحصیلی در اختیار دانش‌ آموزان بی‌ بضاعت قرار می گیرد که در مرحله نخست 100 بسته نوشت‌افزار به دانش‌ آموزان زیر پوشش موسسه خیریه امام جعفر صادق (ع) مسجد جامع عطار شهر بوشهر اهدا شد.
7208/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.