وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای که امروز (سه شنبه) منتشر شد، گفت که روسیه به تحریم‌های جدید آمریکا متقابلا پاسخ می‌دهد.

به گزارش جماران،  سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه خود با روزنامه اسلوواکیایی پرودا گفت: ما به رفتار آرام خود ادامه می‌دهیم اما به تمامی حملات و تحریم ها از سوی آمریکا متقابلا پاسخ می دهیم.

وی یکبار دیگر تاکید کرد که استفاده از زبان اولتیماتومی در ارتباط با روسیه کاری بیهوده است و ادامه داد:‌ پس از نشست هلسینکی میان روسای جمهوری روسیه و آمریکا، دو طرف بر انجام اقداماتی قاطع در تضمین همکاری موثر بین دو طرف تاکید کردند.

لاوروف به این نشست در ژوئیه اشاره کرد و گفت که روسای جمهوری دو کشور توافق کردند تا بر اختلافات موجود فائق آیند تا ثبات استراتژیک را حفظ کرده، با تروریسم مبارزه کنند و سایر چالش های دنیای مدرن را از میان بردارند و با بحران های منطقه‌ای مقابله کنند.

این دیپلمات ارشد روس همچنین گفت: در حال حاضر، اقداماتی جامع و قاطع در حال انجام است. چالش اصلی در سیاست داخلی آمریکاست چون برخی با هرگونه تلاش برای بهبود روابط روسیه با آمریکا مخالفند. روابط مخدوش بین دو کشور، تاثیری سوء بر دو طرف می گذارد. پر واضح است که روابط منفی، غیرسازنده است و باعث ایجاد خطرات بیشتر و مضاعف برای ساختار امنیتی بین الملل می شود.

وی همچنین به اتهام وارده از سوی واشنگتن به اقدامات اینترنتی روسیه اشاره کرد که براساس این اتهام، این کشور تلاش کرده تا در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا مداخله کند و این مساله در حال حاضر در دادگاه های آمریکایی مورد بررسی قرار گرفته است.

در تاریخ هشتم اوت سال جاری میلادی، دولت واشنگتن دور جدید تحریم های خود را علیه روسیه اعلام کرد که شامل دو بسته می شود و علتش هم استفاده از سلاح شیمیایی در مسموم کردن سرگئنی اسکیریپال، جاسوس دو جانبه سابق روس و دخترش یولیا در سالزبری، انگلستان است که در مارس اتفاق افتاد.

دور دوم تحریم ها که ممکن است از نوامبر اعمال شود، شامل مخدوش شدن روابط دیپلماتیک بین دو کشور، تعلیق پروازهای خط هوایی آئروفلات روسیه به آمریکا و توقف کامل صادرات آمریکا به روسیه می شود.

به گفته مقام های آمریکایی، دولت روسیه می تواند تنها با تضمین این مساله که دیگر در آینده از سلاح شیمیایی استفاده نمی کند، از این تحریم ها جان سالم به در ببرد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.