نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه اگر حقابه زیست محیطی قم تامین نشود تا 15 سال آینده کسی نمی تواند در قم زندگی کند گفت: این دریاچه کانون گرد و غبار و بحران زاست و در آینده مشکلاتی را برا این استان به همراه خواهد داشت.

به گزارش جماران؛ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیر حقابه زیست محیطی برای دریاچه نمک این استان هستیم تا بتوانیم از بحران آن در آینده جلوگیری کنیم.

احمد امیرآبادی فراهانی شامگاه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه در استانداری قم اظهار داشت: دریاچه نمک با استفاده از پساب فاضلاب قم به نتیجه نمی رسد و احیا نمی شود از این رو نیازمند تخصیص حقابه قم در سطح ملی از سد کرج و ساوه می باشیم.

وی افزود: دستگاه های مربوطه از جمله شرکت آب و منطقه ای قم نیز باید پیگیریهای لازم را در این زمینه انجام دهند.

وی با بیان اینکه اگر حقابه زیست محیطی قم تامین نشود تا 15 سال آینده کسی نمی تواند در قم زندگی کند گفت: این دریاچه کانون گرد و غبار و بحران زاست و در آینده مشکلاتی را برا این استان به همراه خواهد داشت.

امیرآبادی گفت: وضعیت دریاچه نمک قم باید مدیریت شود تا در آینده نه چندان دور دچار مشکل نشویم.

دریاچه نمک در ناحیه شرقی قم و درحد فاصل سه استان قم، سمنان و اصفهان قرار گرفته و بزرگترین دریاچه فصلی و فراشور کشور است که حدود 200هزار هکتار وسعت داشته و یک سوم آن در محدوده جغرافیایی قم قرار گرفته است.

این دریاچه دارای ساختار زمین شناختی کم نظیر شامل پوسته نمکی و حاشیه باتلاقی است که در سال های اخیر به دلیل خشکسالی و تخصیص نیافتن حقابه آن به یکی از کانون های فعال ریزگردها در منطقه تبدیل شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر استفاده از پساب فاضلاب پردیسان قم در آبیاری فضای سبز تاکید کرد و اظهار داشت: این پساب می تواند نیاز کمربند سبز شرق و غرب قم را تامین کند.

امیرآبادی گفت: کل پساب فاضلاب قم 50 میلیون متر مکعب است که باید برای آبیاری بخشی از فضای سبز مورد بهره برداری قرار گیرد تا شهروندان از فضای سبز محروم نباشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.