نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با یادآوری وجود 700 اثر تاریخی در پایتخت، افزود: متاسفانه به مرمت و ترمیم این آثار تاریخی توجه چندانی نمی شود.

به گزارش جماران؛ نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس بر لزوم جلوگیری از تخریب بیشتر خانه نیما تاکید کرد و گفت: میراث فرهنگی در حفاظت از خانه نیما کوتاهی و قصور کرده است.

سیده فاطمه ذوالقدر بر لزوم جلوگیری از تخریب بیشتر خانه نیما یوشیج تاکید کرد و گفت: بارها در این رابطه تذکر داده و خواستار توجه بیشتر به این بنا شدیم اما متاسفانه نه تنها در این رابطه اقدامی صورت نگرفت بلکه امروزه در حال ویرانی بوده و به مکان امنی برای تجمع معتادان تبدیل شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با یادآوری وجود 700 اثر تاریخی در پایتخت، افزود: متاسفانه به مرمت و ترمیم این آثار تاریخی توجه چندانی نمی شود.

سازمان میراث فرهنگی در حفاظت از خانه نیما قصور و کوتاهی کرده است

وی با انتقاد از اینکه سازمان میراث فرهنگی در حفاظت از خانه نیما قصور و کوتاهی کرده است، ادامه داد: نیما پدر شعر نو است و حق زیادی بر گردن ادبیات کشور دارد و حفظ و حراست از آثار به ویژه خانه وی به منزله نگهداری از ادبیات و فرهنگ ایران است؛ متاسفانه میراث فرهنگی نه تنها هیچ تلاشی برای ثبت خانه نیما در فهرست آثار ملی نکرده بلکه هیچ اقدامی برای حفاظت از آن نیز انجام نداده است.

لزوم ورود جدی معاونت فرهنگی شهرداری و سازمان میراث فرهنگی به تخریب خانه نیما

این نماینده مردم در مجلس دهم بر لزوم ورود جدی معاونت فرهنگی شهرداری و سازمان میراث فرهنگی به تخریب خانه نیما تاکید کرد و گفت: تخریب خانه هنرمندان و مفاخر ایرانی نباید باب شود؛ در دنیا خانه هنرمندان جزو میراث فرهنگی ملت‌ها محسوب شده و ارزش تاریخی بالایی دارند و در واقع بازسازی و حفاظت از خانه مفاخر و مشاهیر نوعی سرمایه گذاری فرهنگی به شمار می‌رود که در این راستا نیاز است شهرداری و میراث فرهنگی خانه نیما را تعیین تکلیف و از ظرفیت آن به عنوان یکی از جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری استفاده کنند.

تعدد دستگاه های متولی علت بی توجهی نسبت به حفظ خانه مشاهیر/ حفظ خانه نیما در اولویت دستگاه‌ها نیست

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس تعدد دستگاه‌های متولی را علت بی توجهی نسبت به حفظ خانه مشاهیر دانست و یادآور شد: عدم تعامل مناسب میان دستگاه های ذیربط نیز مزید بر علت شده است؛ متاسفانه حفظ و جلوگیری از تخریب خانه نیما در اولویت دستگاه‌ها نیست و هر کدام به نوعی از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 995372
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.