سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از اجرای طرح ساماندهی سنگ افراشته های محوطه باستانی شهریری در شهرستان مشگین شهر خبر داد.

به گزارش ایلنا، نادر فلاحی با اعلام این خبر تصریح کرد: شهریری یکی از سایت های باستانی استان اردبیل است که آثار تمدن هایی با قدمت هفت هزار سال در آن کاوش شده است.

وی افزود: ساماندهی شهریری اخیرا به مطالبه عمومی تبدیل شده است و با پیگیری استاندار محترم و نماینده مردم شریف مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی، ماموریت  ساماندهی در کوتاه مدت به اداره کل میراث فرهنگی استان واگذار شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: با پیگیری‌های مداوم در سال جاری اعتباری به منظور اجرای پوشش سنگ افراشته‌ها پیش‌بینی شده است اما به تخصیص آن اکتفا نکردیم و از محل اعتبارات سال گذشته اقداماتی در دستور کار قرار گرفت.

به گفته فلاحی در وضعیت فعلی ساماندهی جاده دسترسی به سایت باستانی از روستای پیرازمیان در دست اجرا بوده و پیمانکار طرح نیز مشخص شده است.

وی همچنین به پیگیری ثبت جهانی سایت موزه شهریری در 400 هکتار اشاره کرد و بیان داشت: این منطقه قابلیت ثبت جهانی را داشته و از آثار تاریخی منحصر به فرد در استان و کشور است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.