سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: دو طرف در این دیدار پیرامون مسائل مختلف جهانی از جمله تهدید ناشی از فعالیت خطرناک و بی ثبات کننده روسیه و رفتار مخرب ایران، ائتلاف برای شکست داعش و همچنین وضعیت انسانی در یمن گفت و گو کردند.

به گزارش جماران؛ وزیران خارجه آمریکا و انگلیس در واشنگتن پیرامون مسائل مختلفی از جمله ایران و روسیه گفت و گو کردند.

هیتر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت که روز چهارشنبه (به وقت واشنگتن) مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور با جرمی هانت همتای انگلیسی خود دیدار کرد.

نوئرت در این بیانیه افزود: دو طرف در این دیدار پیرامون مسائل مختلف جهانی از جمله تهدید ناشی از فعالیت خطرناک و بی ثبات کننده روسیه و رفتار مخرب ایران، ائتلاف برای شکست داعش و همچنین وضعیت انسانی در یمن گفت و گو کردند.

براساس این بیانیه، وزیران خارجه دو کشور همچنین بر تعمیق همکاری در زمینه امنیت و مسائل سیاست خارجی تاکید کرده و از توافقی برای تجارت آزاد در آینده استقبال کردند.

به گفته نوئرت، پمپئو و هانت از دیپلمات های آمریکایی اخراج شده از روسیه به دلیل موضع گیری واشنگتن در تنش میان مسکو و لندن پیرامون استفاده ادعایی روسیه از عوامل شیمیایی در خاک انگلیس، قدردانی کردند.

هانت که ماه گذشته و پس از استعفای بوریس جانسون وزیر خارجه پیشین انگلیس جانشین او شد، در اولین سفر خود به آمریکا روز چهارشنبه وارد واشنگتن شد.

وی پیش از دیدار با پمپئو در «موسسه صلح ایالات متحده» حضور یافته و با اعلام حمایت کشورش از برجام گفت: ما با آمریکا تفاوت دیدگاه داریم و معتقدیم باقی ماندن در توافق هسته ای بهترین راه برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای است؛ اما واشنگتن نظر دیگری دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.