یک منبع که نامی از او ذکر نشده، به اسپوتنیک گفت: به عنوان بخشی از اقدام ها برای حفظ توافق هسته ای ایران، مکانیسم هایی برای اجرای عملیات مالی که امکان تداوم بهره مندی ایران از این توافق را بدهد، هدف گذاری و ایجاد می شود.

به گزارش جماران؛ خبرگزاری روسی اسپوتنیک به نقل از یک مقام اتحادیه اروپا گزارش داد این اتحادیه به دنبال ایجاد سامانه ای مشابه سوئیفت برای حفظ برجام پس از خروج واشنگتن از این توافق است.

یک منبع از اتحادیه اروپا به اسپوتنیک گفت که این اتحادیه برای حفظ توافق هسته ای ایران پس از خروج واشنگتن از آن، به دنبال پیاده سازی پیشنهاد وزیر خارجه آلمان مبنی بر ایجاد نظام پرداختی شبیه سوئیفت است.

این منبع که نامی از او ذکر نشده است، افزود: به عنوان بخشی از اقدام ها برای حفظ توافق هسته ای ایران، مکانیسم هایی برای اجرای عملیات مالی که امکان تداوم بهره مندی ایران از این توافق را بدهد، هدف گذاری و ایجاد می شود.

وی توضیح داد: این بخش مهمی از این اقدام هااست. پیشنهادهای متعددی در این باره ارائه شده و اکنون می توان گفت که این (پیشنهاد) بخش مهمی در تلاش ها برای حفظ توافق هسته ای ایران است.

اسپوتنیک همچنین نوشت که این منبع درباره این که آیا این پیشنهاد در سطح اتحادیه اروپا بررسی می شود یا خیر حاضر به پاسخگویی نشد.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان امروز در مقاله ای پیشنهاد داد که اتحادیه اروپا برای حفظ برجام یک نظام مالی مستقل از آمریکا ایجاد کند.

تلاش های اتحادیه اروپا برای حفظ روابط تجاری شرکت های این قاره با ایران در حالی است که اولین دور تحریم های آمریکا علیه تهران در 15 مردادماه اعمال شد و دور بعدی در 13 آبان اعمال می شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در اردیبهشت ماه خروج کشورش از برجام اعلام کرده و گفت که تحریم های رفع شده به مدد این توافق را باز می گرداند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.