رئیس کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه قانون انسدادی که اروپایی‌ها می‌خواهند اجرایی کنند، برای ایران مهم است، ادامه داد: اروپایی‌ها باید سیستم‌های تشویقی و تنبیهی در خصوص همکاری شرکت‌های اروپایی با ایران را تعیین کنند.

به گزارش جماران؛ حشمت الله فلاحت پیشه در خصوص روابط ایران و اروپا پس از خروج آمریکا از برجام، اظهار داشت: دولت روحانی به دنبال این است تا بهانه‌ای به آمریکایی‌ها ندهد؛ همیشه معتقدم که نباید در میدان آمریکایی‌ها بازی کنیم. واشنگتن همواره سعی می‌کند تا نوعی افراط را به سیاست خارجی ایران تحمیل کند و آقای روحانی وارد این بازی آمریکایی‌ها نشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: رئیس جمهور ایران اعلام کرد که حتی برای مذاکره هم آماده هستیم ولی مذاکره ما با برنامه است و در مورد تاریخ مناسبتی که شکل گرفته و ظلم هایی که بر ایران رفته، حاضر به مذاکره با آمریکا هستیم.

کدام نشانه‌های حیات برجام خیلی ضعیف است؟

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود ارائه 5 هواپیمای ATR دیگر به ایران را نشان از زنده بودن برجام دانسته است، افزود: به سختی این 5 هواپیماها به ایران آمد و حتی در خصوص قطعات آن‌ها سختی‌های زیادی بود، اگر ورود این 5 هواپیما به ایران نشانه زنده بودن برجام است، باید بگویم که نشانه خیلی ضعیف است.

فلاحت پیشه با بیان اینکه قانون انسدادی که اروپایی‌ها می‌خواهند اجرایی کنند، برای ایران مهم است، ادامه داد: اروپایی‌ها باید سیستم‌های تشویقی و تنبیهی در خصوص همکاری شرکت‌های اروپایی با ایران را تعیین کنند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: این موضوع قابلیت ارزیابی است که اروپا تا چه میزان مناسبات را گسترش می‎دهد و سرمایه جذب می‌کند، اروپایی‌ها به لحاظ زمان‌بندی نشان می‌دهند که جدی هستند و امیدوارم که در عمل نیز رخ بدهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 985932
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.