بعد از پایان جلسه مدیران مسئول رسانه ها،محمدرضا عارف تور رسانه ای خود را آغاز کرد.

به گزارش جماران؛ در آستانه روز خبرنگار، محمدرضا عارف تصمیم گرفت یک روز کاری خود را با خبرنگاران رسانه‌های مختلف اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا بگذراند.

ابتدا مدیران مسئول تعدادی از مطبوعات و خبرگزاری‌ها  در دفتر بنیاد امید ایرانیان مهمان عارف بودند .جمع صمیمانه‌ای که صبحانه خود را با رئیس فراکسیون امید صرف کردند .البته به گفته حضرتی مدیر مسئول روزنامه اعتماد از اینکه در دفتر بنیاد امید صبحانه ای در کار باشد باعث شگفتی است. اظهارات طنزگونه حضرتی به یزدی بودن رئیس بنیاد امید اشاره داشت که البته با پاسخ طنز عارف هم همراه بود «اینکه در شرایط اقتصادی فعلی اگر نان و پنیری هم در بنیاد امید پیدا شود باید خیلی خوشحال باشید.»

IMG_9690

در این نشست ،وکیلی مدیر مسئول روزنامه ابتکار از لزوم چاره اندیشی برای برون رفت از وضعیت فعلی کشور سخن گفت،حضرتی نسبت به افزایش ناامیدی و بی اعتمادی مردم هشدار داد.متقیان مدیر عامل ایسنا نیز بر لزوم بازگشت مردم به انقلاب و وحدت و انسجام سخن گفت،بختیاری مدیر مسئول گروه رسانه ای دنیای اقتصاد نیز از  انتظارات مردم از مجلس سخن گفت.فتاح زاده مدیر مسئول روزنامه سلامت نیز گلایه های خودش از فراکسیون امید مطرح کرد.حیدری مدیر عامل خبرگزاری ایلنا هم بر لزوم  اولویت بندی نمایندگان مجلس در ارتباط با موضوعات مهم کشور تاکید کرد.رحمانیان مدیر مسئول روزنامه شرق نیز ضمن تحلیلی از شرایط کشور خواستار سخن گفتن مسئولان با مردم شد.مظفری مدیرمسئول روزنامه آفتاب یزد نیز از اتحاد رسانه ای اصلاح‌طلبان سخن به میان آورد .سعدی مدیر مسئول روزنامه جهان صنعت هم از بیشتر شنونده بود تااینکه به مانند همکاران خود صحبتی کرده باشد.

عارف نیز بعد از شنیدن اظهارات مدیران مسئول رسانه ها بر لزوم تقویت ارتباط رسانه‌ای فراکسیون امید با رسانه ها تاکید کرد.

به گفته وی نماد بیرونی فراکسیون امید برخلاف آن چیزی است که در داخل فراکسیون می گذرد.

او که ریاست کمیسیون آموزش و تحقیقات هم بر عهده دارد از برخی رسانه های اصلاح طلب که تنها نقاط ضعف فراکسیون امید را بازگو می کنند و نقاط قوت عملکرد این فراکسیون را  برای افکار عمومی تشریح نمی کنند گلایه کرد.

عارف گفت امسال ریاست برخی کمیسیون های مجلس که سالها در اختیار جریان رقیب بود دراختیار اعضای فراکسیون امید قرار گرفت ولی در رسانه ها به این موضوع پرداخته نشد.

رئیس فراکسیون امید همچنین از برخی بی اخلاقی ها در جریان انتخابات هیات رئیسه مجلس در اجلاسیه سوم که در برخی رسانه ها منتشر شده بود گلایه کرد.

او گفت که به شدت از نقد عملکرد فراکسیون امید استقبال می کند اما انتظار ندارد برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب رو در روی فراکسیون قرار بگیرند.

در حاشیه  این نشست بحث و گفت‌‌وگو درباره استیضاح برخی وزرا داغ بود.

بعد از پایان جلسه مدیران مسئول رسانه ها،محمدرضا عارف تور رسانه ای خود را آغاز کرد. مقصد اولین رسانه ای که عارف در آن حاضر شد ،خبرگزاری ایسنا بود که با حضور شریعتمداری ،وزیر صنعت،معدن و تجارت هم زمان شد.رئیس فراکسیون امید که در روند تاسیس ایسنا همکاری های خوبی با موسسین این رسانه داشت این خبرگزاری را فرزند خلف جهاد دانشگاهی دانست و از خدمات فاتح از موسسین اولیه این خبرگزاری تجلیل کرد.

IMG_9972

بعد از حضور یکساعته عارف در خبرگزاری ایسنا،او عازم جام جم شد تا در باشگاه خبرنگاران جوان حضور پیدا کند.حضوری که البته با گلایه‌هایش از صدا و سیما همراه بود و بیان خاطره‌ای از برخوردش با خبرنگار صدا و سیما.آنجا که گفت:«در زمان ریاست آقای ضرغامی و در یکی از جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی خبرنگار صدا و سیما اصرار زیادی برای انجام مصاحبه با من داشت به او گفتم صحبت کنم که تمام صحبتهای من را پخش نمی کنید که خبرنگار گفت مطمئن باشید همه صحبتهایتان پخش می شود به او گفتم اینقدر با اطمینان صحبت نکن ،تا رئیست (اشاره به آقای ضرغامی کردم که در جلسه حضور داشت) اجازه ندهد پخش نمی شود»

عارف که بیش از دو ساعت در باشگاه خبرنگاران حضور داشت از بخشهای مختلف این رسانه بازدید کرد .تلاقی حضور رئیس فراکسیون امید در باشگاه خبرنگاران با اذان ظهر باعث شد که نماز را در نمازخانه این رسانه اقامه کند.او به مزاح گفت که نماز خواندن اصلاح طلبان را ببینید تا نگویید اصلاح طلبان مگر نماز هم می خوانند؟

IMG_0261

عارف بعد از ترک جام جم به خیابان مطهری رفت تا در گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد مهمان خبرنگاران اقتصادی باشد هر چند سوالاتی که در این رسانه از او شد بیشتر سیاسی بود تا اقتصادی.البته عارف گفت که باید رویکرد اقتصادی دولت تغییر کند.

IMG_0465

مقصد پایانی عارف روزنامه جوان بود روزنامه ای که مدیر مسئولش انتسابش به سپاه و بسیج را رد کرد و گفت تنها سازمان بسیج مستضعفین مشترک روزنامه جوان است.رئیس فراکسیون امید در جمع مدیران این روزنامه گفت که شرایط فعلی از شرایط دوران جنگ بدتر نیست و می توان با برنامه ریزی و حفظ وحدت و انسجام از شرایط فعلی که به جنگ اقتصادی تعبیر کرد عبور کرد.

IMG_0559

تور رسانه ای عارف در خیابان میرزای شیرازی پایان یافت.حضوری بیش از ۱۲ ساعت در ۵ رسانه اصلاح طلب و اصولگرا به بهانه روز خبرنگار که به گفته عارف اگر وقت اجازه می داد به رسانه‌های دیگر هم سری می‌زد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 983413
  • منبع: امیدنامه
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.