دبیر کل حزب وحدت مسلمین پاکستان گفت: فتوای امام خمینی (ره) درباره شرکت در نماز جماعت اهل سنت در ایام حج، در زمان خود بسیار تاثیر گذار بود و از تفرقه امت مسلمان که همانا خواست دشمنان بود، جلوگیری کرد.

به گزارش جماران؛ دبیر کل حزب وحدت مسلمین پاکستان گفت: فتاوای امام خمینی (ره) به عنوان اصول ماندگار و پیشرو نسبت به زمان خود، بیشترین ‌تاثیر را بر مردم مسلمان پاکستان بر جای گذاشته و وحدت شیعه و سنی از اصول محکم این فتواهاست.

علامه 'راجا ناصر عباس جعفری' در دیدار مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در راولپندی با وی، از فرهنگ به عنوان عرصه مهم و ارزشمند یاد کرد و گفت: این کار در عین حال مشکلات و موانع زیادی نیز پیش روی خود دارد.

وی از وحدت مسلمین و هفته وحدت به عنوان یادگار امام خمینی (ره) یاد کرد و گفت: ‌دشمنان اسلام به دنبال آن هستند که این وحدت را خدشه دار کنند، ولی با رهبری مقام معظم رهبری این حرکت پر طراوت و زنده است.

علامه راجا ناصر عباس جعفری همچنین با تشریح برنامه های این حزب در پاکستان در مناسبت های گوناگون به ویژه 'روز قدس و هفته وحدت'، افزود: در بیش از 300 شهر پاکستان، تظاهرات و راهپیمایی به مناسبت روز قدس برگزار می شود و همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی در این مراسم حضور می یابند.

این رهبر حزب سیاسی مذهبی پاکستان همچنین با تاکید بر لزوم گسترش وحدت شیعه و سنی، ادامه داد: فتوای امام خمینی (ره) درباره شرکت در نماز جماعت اهل سنت در ایام حج، در زمان خود بسیار تاثیر گذار بود و از تفرقه امت مسلمان که همانا خواست دشمنان بود، جلوگیری کرد.

وی گفت: اکنون نیز ضرورت دارد نگاه وحدتی مقام معظم رهبری را پیگیری و اجرا کنیم، چرا که دشمنان درصدد تفرقه و گسستن وحدت مسلمانان هستند.

دبیر کل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان همچنین از مردم پاکستان به عنوان محبان اهل بیت علیهم اسلام و عاشقان امام خمینی(ره) یاد کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران، بیشترین تاثیر را ‌بر مردم این کشور داشته است.

'بهرام کیان' مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در راولپندی نیز در این دیدار با تشریح بخشی از فعالیت های خانه فرهنگ گفت: فعالیت های دینی و تقریبی با محور وحدت مسلمین، بخش مهمی از برنامه های خانه فرهنگ را در بر می گیرد.

در این دیدار، 'اسد عباس' معاون امور سیاسی، 'مظهر شگری' معاون امور رسانه ای و 'سید احمد اقبال رضی' معاون اول دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان نیز حضور داشتند.

علامه راجا ناصر عباس جعفری دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان، از شخصیت علمی و سیاسی مشهور این کشور است و در انتخابات پاکستان نیز یک کرسی مجلس ایالتی ‌بلوچستان را کسب کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.