سناتور دمکرات ایالت کنکتیکات در پیامی توئیتری نوشت که نمایندگان دولت ترامپ در جلسه ای که هفته پیش با کمیته روابط خارجی سنای آمریکا داشتند، در پاسخ به این پرسش که تاکنون چند کشور برای تحریم های جدید علیه ایران داوطلب شده اند، گفت: هیچ.

به گزارش جماران؛ عضو مجلس سنای آمریکا گفت که دولت ترامپ در توضیحات خود به کمیته روابط خارجی این مجلس، اذعان کرد که تاکنون هیچ کشوری از تحریم های واشنگتن علیه ایران حمایت نکرده است.

«کریس مورفی» عضو دمکرات کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور تاکنون هیچ توفیقی در جلب حمایت کشورها از تحریم ها علیه ایران به دست نیاورده است.

مورفی در پیامی توئیتری نوشت که نمایندگان دولت ترامپ در جلسه ای که هفته پیش با کمیته روابط خارجی سنای آمریکا داشتند، در پاسخ به این پرسش که تاکنون چند کشور برای تحریم های جدید علیه ایران داوطلب شده اند، گفت: هیچ.

این سناتور دمکرات ایالت کنکتیکات با بیان اینکه تنها دلیل دولت ترامپ برای خروج از توافق هسته ای با ایران، ایجاد تحریم های شدیدتر برای راضی کردن این کشور به توافقی بهتر (از نظر ترامپ) بود، افزود: اما هیچ کشوری تاکنون با تحریم های جدید موافقت نکرده است. پس چرا آمریکا از توافق (هسته ای) خارج شد؟

این اظهارات سناتور مورفی در حالی مطرح می شود که توئیت تهدیدآمیز صبح دوشنبه ترامپ علیه ایران جنجال بسیاری در رسانه های آمریکایی به پا کرده است.

ترامپ در این توئیت خود با حروفی بزرگ و واکنشی انفعالی به هشدارهای حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، نوشت: هرگز و هیچ وقت دوباره آمریکا را تهدید نکنید.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه توئیت خود درباره سخنان دیروز روحانی که تاکید کرده «آمریکایی ها باید خوب بفهمند صلح با ایران مادر صلح ها و جنگ با ایران مادر جنگ هاست»، نوشت: در غیر این صورت پیامدهای آن را به گونه ای متحمل می شوید که کمتر کشوری در طول تاریخ متحمل شده است.

ترامپ در ادامه افزود: ما دیگر کشوری نیستیم که گفته های خشونت آمیز و مرگبار شما را تحمل کنیم.

این توئیت ترامپ فضای ملتهبی را که پس از دیدار وی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه علیه او شکل گرفته بود، تشدید کرد.

برخی کاربران توئیتر با اشاره به اینکه توئیت ترامپ قوانین این شبکه اجتماعی پیرامون خشونت و محتوای مروج خشونت را نقض کرده، خواستار تعلیق حساب کاربری او شدند.

همچنین بسیاری از سیاستمداران و روزنامه نگاران آمریکایی از لحن تهدیدآمیز ترامپ انتقاد کرده و گفتند که چرا وی چنین لحنی را علیه پوتین اتخاذ نمی کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.