پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

سید محمد بطحایی اعلام کرد: مسیر آموزش و پرورش بویژه در دوره ابتدایی باید اصلاح شود و ما مصمم هستیم این اصلاحات را بر اساس سند تحول و با رویکرد به آموزش مهارت های زندگی انجام دهیم.

به گزارش جماران؛ وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت اصلاح نظام آموزشی در مدارس گفت: زواید تحمیلی موجب ازبین رفتن لذت فراگیری و وارد آمدن فشار عصبی به دانش آموزان می شود .

سید محمد بطحایی تکالیف، آزمون های متعدد و کتاب های کمک آموزشی را از جمله زواید تحمیلی عنوان کرد و افزود: متاسفانه این زواید از ابعاد مختلف باری سنگین و مانعی جدی در مسیر شکوفایی استعدادها و فراگیری مهارتها است که باید از الگوهای آموزشی مدارس حذف شود. 

وی اعلام کرد: مسیر آموزش و پرورش بویژه در دوره ابتدایی باید اصلاح شود و ما مصمم هستیم این اصلاحات را بر اساس سند تحول و با رویکرد به آموزش مهارت های زندگی انجام دهیم.

وزیرآموزش وپرورش افزود: در اجرای این هدف هم اکنون مراحل اجرایی حذف تکالیف دانش آموزی، کنار گداشتن آزمون های زاید و کتابهای کمک آموزشی آغاز شده است.

وی اضافه کرد: بخش های مذکور نوعی زواید محسوب می شود که تاکنون به عنوان تعمیق یادگیری به دانش آموزان تحمیل شده و نتیجه آن گرفتن لذت یادگیری از فراگیران و وارد کردن فشار عصبی به آنها بوده است. 

بطحایی، اضافه کرد: در اجرای این رویکرد در حقیقت دانش آموزان باید در مدرسه تمرین مهارت های زندگی را بیش از آنچه که حفظ می کنند مورد ممارست و تمرین قرار دهند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: این مسیر جدیدی است که آموزش و پرورش در پیش گرفته البته تغییر بسیار سخت است و اولین مقاومت ها از سوی خانواده ها است، زیرا بسیاری از والدین براین باورند که دانش آموز بطور مداوم باید کتاب در دست داشته باشد و کلمه ها و تعاریف را با صدای بلند حفظ کنند.

وزیر آموزش و پرورش در ارزیابی خود از عملکرد مهارت آموزی در آموزش و پرورش گفت: نظام آموزش و پرورش ما، متاسفانه در این زمینه نمره خوبی در کارنامه خود ندارد.

وی دربخش دیگر از این گفتگو اضافه کرد: در دوره متوسطه بویژه متوسطه دوم نیزسیطره کنکور، بسیاری از اهداف آموزشی را تحت الشعاع خود قرار می دهد که این مسیر نیز باید اصلاح شود.

وزیرآموزش و پرورش که برای دیداری یکروزه به اصفهان سفر کرده است امروز شنبه در نشست معاونان آموزش ابتدایی و مسئولان آموزش و پرورش سراسر کشور در مرکز رفاهی فرهنگیان اصفهان شرکت کرد.

سید محمد بطحایی همچنین ضمن حضور در جمع خیرین مدرسه‌ساز اصفهان و مراسم بهره برداری از مدرسه دکتر عبدالعلی‌زاده ناحیه 3 اصفهان، عصر امروز در مراسم اختتامیه اردوی سراسری دانش آموزان دختر عشایر کشور به میزبانی اردوگاه کشوری شهید بهشتی اصفهان شرکت کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.