یک کنسرسیوم متشکل از دو شرکت ایرانی و چینی این کار را انجام خواهند داد و مبلغ قرارداد این پروژه ۴۰۶ میلیون دلار است.

به گزارش جماران؛ قرارداد تجاری فاینانس پروژه آبرسانی شمال شرق استان خوزستان میان سازمان آب و برق استان و کنسرسیوم ایرانی – چینی در مراسمی با حضور استاندار خوزستان، نماینده ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان در سالن جلسات مهمانسرای شهید رجایی استانداری به امضا رسید.

غلامرضا شریعتی توضیح داد: پس از مصوبه ۱۵ فروردین ماه سال گذشته پروژه آبرسانی شمال شرق استان در دستور کار قرار گرفت و قرار شد در قالب فاینانس اجرا می شود.

استاندار خوزستان افزود: مسئولان آب و برق خوزستان به سرعت این پروژه را در مناقصه گذاشتند و دنبال کردند و خوشبختانه کار خوب پیش رفت و قرارداد تجاری آن امروز امضا شد.

شریعتی تصریح کرد: یک کنسرسیوم متشکل از دو شرکت ایرانی و چینی این کار را انجام خواهند داد و مبلغ قرارداد این پروژه ۴۰۶ میلیون دلار است که از طریق آن کار آبرسانی به ۷ شهر و ۶۸۹ روستا و همچنین آبیاری ۱۹ هزار هکتار از زمین های کشاورزی شمال خوزستان که بخشی از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی است انجام خواهد شد.

استاندار خوزستان ادامه داد: این 19 هزار هکتار جزو زمین های بسیار حاصلخیز استان است و اجرای این طرح باعث توسعه اشتغال و کارآفرینی در شمال خوزستان می‌شود همچنین ماندگاری جمعیت را در آن منطقه تثبیت می کند و زمینه ها و زیرساخت های رشد و توسعه و اشتغال را در آن منطقه با خودش به ارمغان می آورد.

شریعتی خاطرنشان کرد: خوشبختانه خداوند توفیق داد با پیگیری های مستمر مسئولان مختلف این طرح به خوبی تا الان پیش رفته است البته ۲ ماه پیش عملیات اجرایی آن توسط وزیر نیرو کلنگ زنی شد و طرف‌ های ایرانی متعهد بودند تا انجام این قرارداد تجاری ظرف ۹ ماه ۶۰ میلیارد تومان در طرح هزینه کنند و هم اکنون در حال انجام هستند و مراحل اداری هم یکی پس از دیگری طی میشود.

استاندار خوزستان توضیح داد: زمان پروژه ۴۲ ماه است اما امیدواریم حتی زودتر از این به اتمام برسد و شرایط رشد و توسعه اشتغال برای جوانان منطقه در شهرهای ایذه باغملک رامهرمز و هفتکل و سایر شهرها آن منطقه ایجاد شود.

شریعتی در پایان یادآور شد: فراهم نمودن این زیرساخت‌ها در سایر نقاط استان جزو دستور کار ماست و ما صرفاً به کارهای روبنایی بسنده نکردیم و کارهای زیرساختی مدنظر ما بوده است که انشاالله مواهب و برکات چند دهه‌ ای برای استان خواهد داشت و سعی ما و تلاش ما بر این است که انشاالله این مسیر را ادامه دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.