معاون وزیر خارجه روسیه گفت که نتیجه نشست وزیران کشورهای عضو برجام باید به سند سیاسی محکمی در حمایت از این توافق بین المللی تبدیل شود.

به گزارش جماران؛ سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه اعلام کرد که ایران پیشنهاد برگزاری نشست گروه 1+4 در سطح وزیران خارجه کرده است.

شبکه تلویزیونی روسیه 24 درخبری فوری با اعلام این مطلب به نقل از ریابکوف گفت که ایران پیشنهاد داده است گروه 1+4 در سطح وزیران خارجه برای بررسی (وضعیت پیرامون) برجام نشست برگزار کند. 

ریابکوف همچنین گفت که نتیجه نشست وزیران کشورهای عضو برجام باید به سند سیاسی محکمی در حمایت از این توافق بین المللی تبدیل شود. 

وی ادامه داد: کشورهایی که در برجام مانده اند تا آنجا که اطلاع دارم برگزای چنین نشستی را ضروری می دانند.

**روسیه برگزاری مذاکرات ثبات راهبردی را به آمریکا پیشنهاد کرد

ریابکوف در ادامه خاطرنشان کرد که طرف روسی به آمریکا پیشنهاد برگزاری دیدار و مذاکرات درباره ثبات راهبردی در جهان داده است. 

وی افزود: قصد ازسرگیری مذاکرات درباره ثبات راهبردی با آمریکا را داریم و تاریخ معینی را به طرف آمریکایی پیشنهاد کرده ایم. 

گفت وگوهای روسیه و آمریکا درباره ثبات راهبردی شامل مباحث مربوط به موشک های راهبردی و کلاهک های هسته ای می شود و سرگئی ریابکوف از طرف روسیه و توماس شنون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا سرپرستی طرف مقابل را برعهده دارد.

** وزیران خارجه روسیه و آمریکا دیدار می کنند

ریابکوف گفت که دیدار وزیران خارجه روسیه و آمریکا تا دو هفته آینده برگزار خواهد شد. 

معاون وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: مقدمات این دیدار بررسی می شود و دشواری یافتن جای خالی در برنامه کاری وزیران خارجه روسیه و آمریکا را درک می کنیم. 

وی ادامه داد: طرف روسی پیشنهاد برگزاری این دیدار را مطرح کرده و در انتظار پاسخ هستیم.

**روسیه اختیارات جدید سازمان منع تسلیحات شیمیایی را نمی پذیرد

ریابکوف در ادامه تصریح کرد که روسیه مکانیسم جدید سازمان منع تسلیحات شیمیایی که بر اساس آن این سازمان اختیار می یابد مقصران را در حوادث شیمیایی تعیین کند، نمی پذیرد.

وی با بیان اینکه چنین مکانیسمی را قانونی نمی دانیم، اظهار داشت: چرا که پیامدهای بکارگیری آن سنگین خواهد بود. 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز 18 اردیبهشت ماه به بهانه عدم پایبندی ایران به برجام و ادعای حمایت تهران از تروریسم، کشورش را از توافق هسته ای ایران با 1+5 خارج کرد و یادآور شد که تحریم ها را باز خواهد گرداند.

روسیه، چین و دیگر اعضای گروه 1+5 با انتقاد شدید از آمریکا اعلام کردند که به توافق هسته ای پایبند می مانند. ایران مهلت زمانی به اروپا داده تا با حمایت از برجام این توافق را زنده نگه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.