وی برجام را برای صلح و ثبات منطقه‌ای و بین المللی مهم دانست و افزود: در احترام به برجام به دبیرکل و همتای فرانسوی خود ملحق می‌شوم و از تصمیم آمریکا برای خروج از برجام و اعمال دوباره تحریم علیه ایران ابراز تاسف می‌کنم.

به گزارش جماران؛ نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل متحد با ابراز تاسف از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران گفت: لندن به مشارکت در اجرای این توافق ادامه می‌دهد و لازم است گام‌های اطمینان بخشی برداریم تا بهره مندی ایران از منافع اقتصادی برجام ادامه یابد.

نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل متحد با ابراز تاسف از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران گفت: لندن به مشارکت در اجرای این توافق ادامه می‌دهد و لازم است گام‌های اطمینان بخشی برداریم تا بهره مندی ایران از منافع اقتصادی برجام ادامه یابد.

کارن پیرس در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که به منظور ارائه گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد درباره روند اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ مرتبط با برجام برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

وی برجام را برای صلح و ثبات منطقه‌ای و بین المللی مهم دانست و افزود: در احترام به برجام به دبیرکل و همتای فرانسوی خود ملحق می‌شوم و از تصمیم آمریکا برای خروج از برجام و اعمال دوباره تحریم علیه ایران ابراز تاسف می‌کنم.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در هشتم ماه مه اعلام کرد که این کشور دیگر در توافق هسته‌ای ایران باقی نخواهد ماند و تحریم‌های ثانویه که به موجب برجام لغو یا اسقاط شده بودند را باز می‌گرداند.

نماینده انگلیس با تاکید بر اینکه کشورش بر تعهدات برجام پایبند است، ادامه داد: توافق هسته‌ای بخش اساسی معماری رژیم منع گسترش تسلیحات هسته‌ای است و مهمتر اینکه این توافق در حال کار کردن است همانگونه که شنیدیم، آژانس بین المللی انرژی اتمی در آخرین گزارش خود تایید کرد که ایران به تعهدات برجامی خود پایبند بوده است.

پیرس اضافه کرد: این مساله در ۱۰ گزارش پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی هم پایدار بوده است و ما معتقدیم که این نشان دهنده تعهد ایرانی‌ها به برجام است. ما انتظار داریم که این تعهد ادامه یابد و ایران از تعهدات خود تحت توافق هسته‌ای تبعیت کند.

نماینده انگلیس با بیان اینکه برجام برای امنیت ملی همه ما و همچنین ثبات خاورمیانه اهمیت دارد، گفت: آن بخشی از تلاش برای برای ثبات و صلح طولانی مدت منطقه است. انگلیس با نظرات دبیرکل سازمان ملل متحد هم نظر است که موضوعاتی که مستقیم به توافق هسته‌ای ارتباط ندارد، باید بدون آنکه به حفظ این توافق آسیب برساند، مورد توجه قرار گیرد.

پیرس افزود: معتقدیم این موضوعات به شکل موثرتری می‌شد توجه کرد زمانی که برجام باقی می‌ماند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به آنچه که در گزارش دبیرکل سازمان ملل درباره فعالیت‌های منطقه‌ای ایران بود پرداخت و توجه به آن‌ها را ضروری دانست.

به موجب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، دبیرکل این سازمان موظف است هر ۶ ماه گزارشی از روند اجرای این قطعنامه که مرتبط با برجام است ارائه کند.

آنتونیو گوترش در پنجمین گزارش خود برجام را دستاورد دیپلماسی چند جانبه دانست و با توجه به ۱۱ گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر پایبندی ایران بر تعهدات این توافق، از تصمیم آمریکا برای خروج از برنامه جامع اقدام مشترک ابراز تاسف کرد.

وی در عین حال از دیگر طرف‌های برجام خواست تا به تعهدات خود عمل کنند و بکوشند تا این توافق که مورد تایید شورای امنیت است، حفظ شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.