رسولی عضو شورای شهر تهران و رئیس کمیته منابع انسانی شورای شهر می‌گوید: «کسی نیست که به وجود نیروهای مازاد در شهرداری تهران اعتراف نکند. این مسئله دغدغه شورای چهارم هم بود و الان از سوی شورای پنجم در جریان است».

به گزارش جماران؛ حسن رسولی،‌ عضو شورای شهر تهران و رئیس کمیته منابع انسانی این شورا بر لزوم تعدیل نیرو در شهرداری تأکید می‌کند، با این حال می‌گوید: «ما نسبت به نیروهای آزاد شده مسئولیت اخلاقی و اجتماعی داریم، به همین دلیل هم شهرداری موظف شده که زمینه توانمندسازی حرفه‌ای آنها را فراهم کند تا جذب مشاغل دیگر شوند.»

نه تنها از زمان آغاز به کار شورای شهر پنجم که از اواخر فعالیت شورای چهارم، موضوع استخدام‌های بی‌ضابطه و انبوه در شهرداری تهران به یکی از معضلات مدیریت پایتخت بدل شده بود. شورای شهر پنجم و مسئولان جدید شهرداری تهران هم همواره بر وجود نیروی مازاد، آن هم به تعداد خیلی زیاد،‌ در شهرداری انتقاد می‌کردند. از آن طرف منتقدان شهرداری و شورای شهر را متهم به رفتار سیاسی و تلاش برای تصفیه نیروهای اصولگرا از شهرداری می‌کردند.

حسن رسولی،‌ عضو شورای شهر تهران و رئیس کمیته منابع انسانی شورای شهر در این مورد می‌گوید: «کسی نیست که به وجود نیروهای مازاد در شهرداری تهران اعتراف نکند. این مسئله دغدغه شورای چهارم هم بود و الان از سوی شورای پنجم در جریان است حتی قانون مصوب شورای شهر چهارم این اجازه را به شهرداری می‌دهد که سالانه 4 درصد از نیروهای شاغل را از طریق بازنشستگی، بازخریدی و راه‌های دیگر کاهش بدهد. این موضوع هیچ ارتباطی با اصولگرا یا اصلاح‌طلب بودن نیروها ندارد.»

او ادامه می‌دهد: «به‌هرحال باید بدانیم که شهرداری یک‌نهاد دولتی نیست که از محل فروش نفت حقوق کارکنانش را بدهد بلکه پرداخت حقوق نیروهای انسانی شهرداری از جیب مردم و از محل عوارض تأمین می‌شود. ما که با شعار صرفه‌جویی و اداره ارزان‌تر شهر به عرصه آمده‌ایم باید این موضوع را مدنظر قرار بدهیم اما این کار با دو رویکرد انجام خواهد شد اول در قبال نیروهای آزاد شده مسئولیت اخلاقی و اجتماعی وجود داشته باشد و دوم اینکه ابتدا از رده‌های بالای شهرداری شروع کنیم.»

رسولی می‌گوید: «شهرداری موظف شده که کاهش تعداد معاونان، مدیران کل و مشاوران و همچنین ادغام نهادهای موازی  را در دستور کار قرار دهد. با این کار شهروندان به حسن نیت مدیران شهری پی می‌برند. در حال حاضر شهردار تهران 9 معاون دارد،‌ اگر تعداد آنها به 5 معاون کاهش پیدا کند طبیعتاً بدنه شهرداری کوچک خواهد شد. این اتفاق باید در سایر بخش‌ها هم بیفتد.»

او ادامه می‌دهد: «از طرفی خودمان هم باید مراقب و پاسخگو باشیم. موکلان ما که همان شهروندان تهران هستند باید از ما بپرسند که چند نفر را با خودت به شهرداری و شورای شهر بردی؟ چند نفر از اقوامت را به سمت‌های مختلف تعیین کردی؟ اگر من مسئول این کار را کرده باشم دیگر چطور می‌توانم دم از مازاد نیروی انسانی بزنم و توقع داشته باشم که حرفم را باور کنند؟»

رسولی درباره سرنوشت کسانی که تعدیل می‌شوند،‌ می‌گوید: «شهرداری و شورای شهر در قبال معیشت و شغل کسانی که آزاد می‌شوند،‌ مسئولیت اخلاقی و اجتماعی دارد نه مسئولیت قانونی اما همین مسئولیت اجتماعی باعث شده که شهرداری را موظف کنیم که برای توانمندسازی آنها و آماده کردنشان جهت پذیرفتن مشاغل دیگر اقدام کند.»

او ادامه می‌دهد: «این کار از طریق همکاری با نهادهای دولتی و غیردولتی که در زمینه توانمندسازی حرفه‌ای مردم فعالیت می‌کنند ممکن است، نهادهایی مانند سازمان فنی و حرفه‌ای و مؤسسات مختلف که با شهرداری در ارتباط هستند.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 937941
  • منبع: اعتمادآنلاین
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.