عضو مجلس خبرگان رهبری با گلایه از سوءاستفاده برخی از امام خمینی (ره) گفت: اینکه صحبت‌هایی از طرف امام خمینی مطرح شود بدون اینکه شرایط آن زمان را ذکر کنیم، صرفا به آن استناد می‌کنیم برای بهره‌برداری جناحی و گروهی خود و برای دفاع از آن حرفی که می‌زنیم.

به گزارش جماران؛ هاشم هاشم‌زاده هریسی، عضو مجلس خبرگان رهبری در آستانه سالگرد امام خمینی‌(ره) و با تاکید بر حفظ و احترام به افکار و آموزه‌های ایشان گفت: باید درباره افکار و اندیشه‌های حضرت امام زیاد کار کنیم و آمادگی لازم را داشته باشیم.  سالی یکبار که این فرصت پیش می‌آید باید اندیشه‌های امام را بررسی و رهنمودهای امام را احیا کنیم.

او با بیان این موضوع که حضرت امام یک انسان والا و برجسته بود که متعلق به همه دنیا و فراموش نشدنی است، افزود:  برجستگی، روش و منش ایشان موجب شده که همیشه در ذهن ما باقی بمانند، وگرنه اینگونه که ما عمل می‌‌کنیم باید تا به حال فراموش شده بودند.

هاشم‌زاده هریسی ادامه داد: متاسفانه از افکار و اندیشه‌ها و توصیه‌های امام ذکری نیست، مگر جاهایی که بخواهیم از ایشان به نفع خود و برای سرکوب و تخریب طرف مقابل استفاده کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: کسی نمی‌گوید که امام این صحبت‌ها را چه زمانی و در چه شرایطی گفتند و شان نزول آن چیست؟ شرایط الان با آن زمان تغییر کرده است، اگر الان امام بود چه کار می‌کرد و چه می‌گفت؟

هاشم‌زاده با گلایه از سوءاستفاده برخی از امام خمینی (ره) گفت: اینکه صحبت‌هایی از طرف امام خمینی مطرح شود بدون اینکه شرایط آن زمان را ذکر کنیم، صرفا به آن استناد می‌کنیم برای بهره‌برداری جناحی و گروهی خود و برای دفاع از آن حرفی که می‌زنیم.

او ادامه داد: غیر از این از امام چه استفاده می‌کنیم. بنابراین باید بیشتر کار کرد؛ مخصوصا موسسه نشر امام باید درباره این موضوع کار کند و نتایج را در اختیار همه مردم بگذارد تا سالگرد پرمحتوا و با اهداف حضرت امام همخوانی داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عده‌ای تنها زمانی از امام یاد می‌کنند که جمله‌ای از صحبت‌های ایشان به کارشان بیاید، گفت: این فرصت فقط یک بار در سال است، پس از آن مسئولان، جناح‌ها و سیاست‌مداران هر کسی به دنبال کار خود می‌روند.

هاشم‌زاده هریسی تاکید کرد: حتی سخنان، نقل‌قول‌ها، افکار و اندیشه‌های ایشان همه گزینشی و سیاسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ایشان این مباحث را مطرح کرده‌اند تا برای مقابله با دردها و مشکلات از آنها استفاده شود، نباید از آنها سوءاستفاده کرد. نباید به استناد صحبت‌های حضرت امام به ایشان و به یک گروه جفا شود.

او ادامه داد: شرایط امروز ما با شرایط گذشته تغییر دارد و نمی‌دانم که اگر ایشان الان بودند چگونه عمل می‌کردند. به هر صورت اصول ثابت و غیرقابل تغییری در سخنان ایشان وجود دارد که به جای خود ثابت است. رای مردم، جمهوریت و اسلامیت نظام از همین اصول هستند اما سیاست‌ها براساس منافع ملی است و هر زمانی این منافع به نوعی تفسیر می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: طبق نظر حضرت امام در شرایط مکان و زمان نیازها براساس منافع ملی و ضرورت‌های جامعه متفاوت و حتی احکام اسلام هم تغییر می‌کند، اما نمی‌دانم اگر الان بودند چه تصمیمی می‌گرفتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 935392
  • منبع: اعتمادآنلاین
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.