سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: حمل ونقل هوایی ایران هرگونه تحریم ظالمانه را مدیریت می کند.

به گزارش جماران؛ سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به تحریم های جدید آمریکا علیه چند شرکت هوایی ایران گفت: موضوع تحریم های هوایی ایران از سالیان گذشته به اشکال مختلفی وجود داشته، اما صنعت حمل ونقل هوایی آن را مدیریت کرده است.

«رضا جعفرزاده» افزود: ایران بدون توجه به تحریم های آمریکا، برای ادامه فعالیت صنعت حمل و نقل هوایی خود همچنان از تجارب گذشته استفاده خواهد کرد.

به گزارش جماران، دولت آمریکا روز گذشته در اقدامی نابرابر بار دیگر چند شرکت هوایی، چند ایرانی و 31 فروند هواپیمای مسافری را در فهرست تحریم های خود قرار داد.

در فهرستی که اداره خزانه داری آمریکا منتشر کرده علاوه بر نام این نفرات و شرکت‌ها، فهرست 31 فروند هواپیما و شماره‌های ثبت آنها نیز ارائه شده و اعلام کرده هر شخص حقیقی یا حقوقی به این هواپیماها اجازه فرود و دیگر خدمات بدهد،‌ به فهرست تحریم‌های آمریکا اضافه خواهد شد.

بنا بر اعلام تارنمای رسمی وزارت خزانه داری آمریکا، شرکت های هواپیمایی «ماهان»، «کاسپین»، «معراج» و «پویا» به فهرست تحریم های مرتبط با تروریسم افزوده شده اند؛ همچنین ایرج رونقی و تورج زنگنه به اتهام ارتباط با «هواپیمایی معراج» و همچنین شرکت «هواپیمایی دنا» متعلق به این دو فرد به اتهام همکاری با«هواپیمایی معراج» در فهرست تحریم ها قرار گرفته اند.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین 31 هواپیما را که یا متعلق به هواپیمایی های تحریم شده ایران هستند و یا این شرکت ها سهامی در آن دارند، تحریم کرد.

براین اساس، 9 هواپیما در ارتباط با شرکت کاسپین، 5 هواپیما در ارتباط با شرکت معراج، 5 هواپیما در ارتباط با هواپیمایی پویا و 12 هواپیما در ارتباط با شرکت ماهان تحریم شدند.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین گولنهال یگانه شهروند ترکیه ای اهل استانبول که چندین شرکت خرید و فروش قطعات هواپیما را مدیریت می کند، به اتهام تامین قطعات برای شرکت ماهان ایر تحریم کرد.

شرکت های وابسته به گولنهال یگانه شامل تریگرون لجستیک، آر ای هاواجیلیک و 3جی لجستیک و همچنین شرکت اوتیک آوییشین مستقر در استانبول به اتهام تامین قطعات برای ماهان ایر در فهرست تحریم قرار گرفتند

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.