وزیر امور خارجه سابق آمریکا در حالی که نامی از ترامپ نبرد، اظهارات خود را اینگونه شروع کرد: با توجه به اتفاقات امروزی، از دعوت شدن به هر جایی خوشحال می شوم. آمریکا نیاز به ایجاد مشارکت دارد و نمی تواند به جهان پشت کند.

جان کری وزیر امور خارجه سابق آمریکا در انتقاد تلویحی از سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور، هشدار داد که 'گفتمان مدنی' حقیقی در سراسر دنیا در معرض خطر قرار دارد.

به گزارش جماران، به نقل از آسوشیتدپرس، کری این مطلب را در سخنرانی روز گذشته خود در جمع فارغ التحصیلان یک دانشگاه آمریکایی در ابوظبی مطرح کرد و بدون اینکه اشاره مستقیم به توافق هسته ای برجام و نقش ترامپ در خارج کردن آمریکا از این توافق داشته باشد، به انتقاد ضمنی از ترامپ پرداخت؛ توافقی که کری شخصا به همراه مقامات دیگر قدرت های جهان، در سال 2015 در خلق آن نقش داشت.

آسوشیتد پرس نوشت: شاید اشاره نکردن کری به موضوع برجام در این سخنرانی، به دلیل این ملاحظه بود که کشور امارات عربی متحده به عنوان میزبان وی، از جمله مخالفان برجام بود و کری به احترام میزبان، در سخنانش نامی از این توافق نبرد به ویژه اینکه انور قرقاش وزیر امور خارجه امارات که فرد اول منتقد برجام در امارات است، در این مراسم حضور داشت.

کری با ادامه انتقادهای تلویحی خود از سیاست های دولت دونالد ترامپ، اعلام کرد: گفتمان مدنی حقیقی در سراسر جهان در معرض تهدید قرار دارد و حق و حقوق و اعتماد را از بین می برد. قطعا در کشور من، سیاست ها تغییر کرده و براساس اتهام زنی و ادعاهای توخالی شکل گرفته است.

کری در حالی که نامی از ترامپ نبرد، اظهارات خود را اینگونه شروع کرد: با توجه به اتفاقات امروزی، از دعوت شدن به هر جایی خوشحال می شوم. آمریکا نیاز به ایجاد مشارکت دارد و نمی تواند به جهان پشت کند. 

اندرو همیلتون رئیس دانشگاه نیویورک همچنین رویکرد انتقادی نسبت به گرایش های ضد تفکر و ضد واقعیت گرایی در جهان کرد.

آسوشیتد پرس یادآورشد: دانشگاه نیویورک در ابوظبی از خبرنگاران دعوت کرد تا سخنرانی کری را پوشش دهند، اما پیش از مراسم اعلام شد خبرنگاران نمی توانند از اظهارات کامل او فیلمبرداری کنند و اعلام شد دانشگاه بعد از مراسم ویدئو ویرایش شده سخنرانی را ارائه خواهد داد.

کیت چندلر سخنگوی دانشگاه گفت این تصمیم دانشگاه بود و همراهان کری نیز اعلام کردند آنها نقشی در سازماندهی مراسم نداشتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.