دور سوم رایزنی‌های سیاسی ایران و سوئد روز گذشته به ریاست قائم مقام وزارت امور خارجه سوئد و معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در تهران برگزار شد.

به گزارش جماران، آنیکا سودر در این گفت‌وگوها ضمن تاکید بر اراده سیاسی دولت متبوعش برای تداوم و گسترش رایزنی‌‌‌‌‌ها، همکاری‌‌‌‌ها و تعاملات دو کشور در ابعاد و حوزه‌‌‌‌های مختلف اعم از دوجانبه، منطقه‌‌‌ای و بین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌المللی اعلام کرد: برجام یک رسالت امنیتی و عدم اشاعه دارد، لذا اروپا به صورت متحد و یکپارچه از حفظ و اجرای آن حمایت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. برای تداوم حیات برجام ضروری است از همه تلاش‌‌‌‌‌‌‌‌ها و فرصت‌ها بهره حداکثری گرفته شود.

وی ابراز امیدواری کرد دولت آمریکا در نتیجه تلاش‌‌‌‌‌ها و تحرکات بین‌‌‌‌‌المللی که در حال انجام است، نهایتا تصمیم بگیرد برجام را محترم شمرد.

سیدعباس عراقچی نیز در این دور از رایزنی‌‌‌‌ها با تاکید بر اهمیت حفظ و اجرای برجام در رهگذر توسعه و گسترش همکاری‌‌‌‌ها و مبادلات در عرصه‌‌‌های مختلف اظهار داشت: سرنوشت برجام که دستآورد بزرگ دیپلماسی در عرصه بین‌‌‌المللی است، در نتیجه رفتارهای زورمدارانه و بدعهدی‌‌های دولت ترامپ در معرض خطر و نابودی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برجام قبل از هر چیز یک توافق امنیتی در حوزه عدم اشاعه است و هرگونه برخورد با آن منجر به تضعیف نظام عدم اشاعه و تعمیق و تشدید بحران‌‌‌ها در منطقه شده و همه ما را در برابر انتخاب میان امنیت و عدم امنیت قرار خواهد داد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه افزود: از سایر طرف‌های برجام مخصوصا اروپایی‌‌ها انتظار طبیعی و معقول این است که نه تنها در حرف بلکه در عمل نیز نهایت اهتمام را در راستای محقق ساختن اهداف این توافق راهبردی که می‌‌‌تواند منجر به استقرار صلح و ثبات واقعی مخصوصا در منطقه شود، به نمایش بگذارند.

عراقچی تاکید کرد: هر گونه تلاش برای مرتبط ساختن برجام با دیگر موضوعات و در پیش گرفتن سیاست دلجوئی و دادن جایزه به ناقض برجام یعنی آمریکا، ناشی از برداشت‌‌‌ها و رویکردهای غلط است و وضعیت منطقه و جهان را بسیار پیچیده‌تر خواهد ساخت. برجام یک تجربه و انتخاب بزرگ تاریخی است و موفقت آن در پرتو تلاش و حمایت مشترک و همگانی متضمن منافع برای کل جهان خواهد بود. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.