علیرغم جوسازی کشورهای غربی علیه روسیه و سوریه در خصوص برگزاری جلسه در لاهه، شمار کثیری از دیپلماتهای کشورهای عضو سازمان منع سلاح های شیمیایی و شورای اجرایی سازمان در این جلسه حضور یافتند.

به گزارش جماران؛ شاهدانی از سوریه با سفر به لاهه در نشستی با سفرا و دیپلمات‌های کشورهای عضو سازمان منع سلاح های شیمیایی تاکید کردند ادعای به کار بردن سلاح های شیمیایی در دوما بی اساس و بی پایه است.

۱۵ نفر از افرادی که در فیلم ها و تصاویر داخل بیمارستان در منطقه دوما در نزدیکی دمشق در سوریه در زمان اعلام حمله شیمیایی حضور داشتند و شامل پرسنل بیمارستان و افراد عادی بودند، با سفر به لاهه، در یک جلسه با سفرا و دیپلمات‌های کشورهای عضو سازمان منع سلاح‌های شیمیایی شرکت کردند.

این شاهدان عینی در این نشست بر بی پایه و اساس بودن ادعای کاربرد سلاح شیمیایی در  منطقه دوما تاکید کردند.

علیرغم جوسازی کشورهای غربی علیه روسیه و سوریه در خصوص برگزاری این جلسه، شمار کثیری از  دیپلماتهای  کشورهای عضو سازمان منع سلاح های شیمیایی و شورای اجرایی سازمان در این جلسه حضور یافتند. کشورهای شرکت کننده در این جلسه از جمله جمهوری اسلامی ایران خواستار پیگیری قانونی اتهام بی اساس کاربرد سلاح شیمیایی و انتساب واهی به دولت سوریه و همچنین طرح این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل متحد شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.