ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به بخشنامه رئیس قوه قضاییه در این خصوص، متذکر شد: وی بر مصوبه شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد که این حریم خصوصی شهروندان باید حفظ شود.

به گزارش جماران؛ دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: نه تنها هنوز تصمیمی برای فیلتر تلگرام گرفته نشده است، بلکه تاریخی هم برای آن اعلام نشده است.

سید ابوالحسن فیروزآبادی با بیان اینکه نه تنها هنوز تصمیمی برای فیلتر تلگرام گرفته نشده است، بلکه تاریخی هم برای آن اعلام نشده است، اظهار داشت: با نقض حریم خصوصی در پیام‌رسان داخلی برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: قوه قضاییه به‌طور شفاف و روشن مسایل حریم خصوصی و امنیت پیام‌رسان‌های داخلی را پیگیری و اقداماتی به‌عمل آورده است. 

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به بخشنامه رئیس قوه قضاییه در این خصوص، متذکر شد: وی بر مصوبه شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد که این حریم خصوصی شهروندان باید حفظ شود.

فیروزآبادی با تاکید بر اینکه در پیام‌رسان‌های خارجی، حریم خصوصی شهروندان از داخل و خارج می‌تواند آسیب ببیند، اضافه کرد: اما در پیام‌رسان‌های داخلی بنا بر قانون، با کسانی که این حریم خصوصی را نقض کنند، برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: مسئولان اتفاق‌نظر دارند که باید کشور از انحصار تلگرام خارج شود و ما هم باید شرایطی برای پیام‌رسان‌های داخلی ایجاد کنیم تا مردم هم بتوانند از خدمات آنها استفاده کنند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه هر کار جدیدی مشکلات زیادی از هماهنگ کردن تا زیرساخت‌ها دارد، تصریح کرد: جلسات متعدد بین دستگاهی در حال برگزاری است و فعالان بخش خصوصی هم حضور دارند، به دنبال تسهیل موانع را برطرف کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.