مرتضی الویری رییس شورای عالی استانها با اشاره به استعفای شهردار تهران اظهار داشت: تغییر مدیریت در شهرداری را خوب نمی دانم و معتقد به ثبات مدیریت هستم.

به گزارش جماران؛ به نقل از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، مرتضی الویری - رئیس شورای عالی استان ها با حضور در برنامه تهران بیست اظهار داشت: با توجه به سابقه خود در سیستم شهرداری که استعفا هم مرتضی الویری: با توجه به سابقه خود در سیستم شهرداری که استعفا هم دادم تغییر مدیریت در شهرداری را خوب نمی دانیم و معتقد به ثبات مدیریت هستیم.

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه از راضی بودن مردم از عملکرد شورا و شهرداری گفت: بستگی به عینکی است که صدا و سیما داشته است. در خصوص برجام، مدیریت شهری صدا و سیما نگاه منفی داشته است و صدا و سیما تبدیل به یک جناح سیاسی شده است. مردم می دانند که چه کسانی برجام را تخریب می کنند و با مخالفان خارجی همگام شده اند. صدا و سیما با این مخالفان همگام شده است.

الویری در ادامه گفت: ما قبل از شروع زمان قانونی کار شورا و بعد از اعلان نتایج آرا به مدت سه ماه بدون اینکه رسمیت داشته باشیم شبانه روزی برای انتخاب شهرداری و سیاست های کلی کار کردیم.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا گفت: اولین کاری که ما انجام دادیم انتخاب شهردار بود. در اولین روز کاری شورا، شهردار انتخاب شد. از عملکرد خود راضی هستیم چرا که علاوه بر ۱۶ شاخص موجود در انتخاب شهردار کلانشهر ها شاخص های دیگری نیز تاثیر دادیم.

وی افزود: قدم دوم ارائه یک تصویر مشخص از شهر و شهرداری تهران بود. انتقادهایی که به آقای روحانی وارد بود این بود که چرا دولت در وهله اول یک تصویر جامع از کشوری که تحویل گرفته است ارائه نمی دهد.

مرتضی الویری در ادامه خاطر نشان ساخت: برای مثال با شروع کار شورا بنده به عنوان رئیس شورا انتخاب شدم که مشخص شد شهردای ۵۲ هزار میلیارد تومان بدهی داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ذر برنامه تهران بیست گفت: هدف این است که ابتدا ما ترسیم کنیم در کجا قرار داریم و بدهکاری ها و طلبکاری های مدیریت شهری در کجا قرار دارد، شهر از نظر فرهنگی و زیست محیطی بررسی شود و در مرحله بعد برنامه سوم توسعه اجرا شود.

حدود ۶۰۰ نفر از نخبگان شهرداری شورای شهر را در برنامه ریزی یاری خواهند کرد

وی در تشریح سیاست ها و اولویت های شهرداری تهران گفت: سیاست ها و اولویت های شهرداری تهران مشخص شده است و اکنون بدنه شهرداری تهران در حال فعالیت است تا اواسط تیر ماه برنامه سوم توسعه به شورا ارائه شود.

رییس شورای عالی استانها افزود: در حال حاضر ما در حال اجرای برنامه های پیشین هستیم. برای مثال زمینه قرار داد خرید ۶۰۰ واگان آماده شده است و دولت متعهد به تامین منابع مالی شده است. در بودجه شهرداری هم منابع مالی مورد نیاز پیش بینی شده است.

وی گفت: 2 میلیارد دلار  فاینانس برای توسعه حمل و نقل ریلی و پنج هزار و پانصد میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه این مسیر پیش بینی شده است که در طول ۴ سال به ترتیب ساخته و وارد خط خواهند شد.

من فکر می‌کنم یک نوع عقلانیت در بحث هزینه ها در سیستم به وجود آمده است

مرتضی الویری در خصوص  سهم درآمد پایدار شهر تهران گفت: سهم درآمد پایدار شهر تهران در دوره قبل ۲۲ درصد بود  و اکنون به ۳۰.۸ درصد افزایش یافته است. افزایش جرایم خوردوهای فرسوده، افزایش عوارض نوسازی و کاهش ضریب k  در افزایش درآمد پایدار تاثیر داشته است.

وی در پاسخ به چرایی استعفای دکتر نجفی گفت: ما در آخرین جلسه شورا در اسفندماه از استعفای آقای نجفی با خبر شدیم که با توجه به کمبود وقت روز بعد جلسه فوق العاده ای برای بررسی این درخواست تشکیل شد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا گفت: بیماری وی مورد تایید است. اما من به عنوان عضو شورای شهر تهران فکر نمی کنم این استعفا به دلیل بیماری باشد بلکه بخاطر فشارهایی است که وارد می شود. مبارزه قاطع وی با فساد و قطع دست افراد سودجو از منابع مالی و قدرت باعث وجود این فشارها شده است.

وی افزود: برای مثال ساعت ۱۰ و نیم شب برای یک موضوع سطحی یعنی رقص دختران خردسال احضاریه در برامه ی برج‌میلاد به خانه ی وی برده می شود که قطعا تاثیر گذار است.

رییس شورای عالی استانها گفت: زمانی که با ۲۱ رای شورا به عنوان شهر انتخاب شد بحث های حاشیه ای وجود داشت که برخی از مسئولان بلند پایه با انتخاب وی مخالف هستند. بعد از افشا و برخورد با فساد ها نیز فشار ها افزایش بافت که در ادامه نیز  بیماری وی مزید بر علت شد. اما این بیماری را بسیاری از مسئولان حکومتی دارند و کار خود را انجام می دهند.

وی تاکید کرد: اگر تنها مسئله بیماری یک فرد باشد و آن بیماری به اندازه ای باشد که نتوان کار را ادامه داد اعضای شورا تمکین می کنند اما زمانی که فشار هایی وجود داشته باشد شورا باید وارد شود تا چند و چون مسئله را بررسی کند.

الویری افزود: پیش بینی من این است که فردا به نتیجهای نمی رسیم و ممکن است کمیسیونی برای حل این مسئله تعیین شود. چرا که معتقدیم بیماری تنها عامل این استعفا نیست و اکثریت اعضای شورای شهر رای منفی خواهند داد.

وی همچنین تاکید کرد: با توجه به سابقه خود در سیستم شهرداری که استعفا هم دادم تغییر مدیریت در شهرداری را خوب نمی دانیم و معتقد به ثبات مدیریت هستیم.

مرتضی الویری افزود: با توجه به تجربه های خوب که در طول مدیریت شهری آقای نجفی تجمیع شده است معتقدیم حداقل تا تیرماه برای تصویب برنامه سوم توسعه باید این سیستم را حفظ کرد‌.

وی در پایان گفت: قطعا فردا اعضای شورا با استعفای وی مخالف خواهند کرد اما کمیسیون تشکیل خواهد شد تا علت استعفای آقای نجفی مشخص شود تا بدانیم بیماری عامل اصلی است یا فشارهای موجود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.