اعتراضات نشان‌دهنده این بود که بی‌اعتمادی و شکاف بین مردم و حاکمیت ایجاد شده و برای رفع این شکاف مجموعه حاکمیت باید گام‌های جدی برای اعتمادسازی بردارد.

به گزارش جماران؛ علی تاجرنیا عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: امیدوارم سال جدید هم سال شکوفایی اقتصادی و هم سال ارتباط نزدیک‌تر مردم با حاکمیت باشد.

علی تاجرنیا عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی درباره حوادث سالی که گذشت اظهار کرد: به نظر من اعتراضات مردمی در سالی که گذشت نشان‌دهنده چالشی است که در مجموعه نظام وجود دارد و آن هم چالش اعتماد بین حاکمیت و مردم است.

او ادامه داد: این اعتراضات نشان‌دهنده این بود که بی‌اعتمادی و شکاف بین مردم و حاکمیت ایجاد شده و برای رفع این شکاف مجموعه حاکمیت باید گام‌های جدی برای اعتمادسازی بردارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تأکید کرد: به عقیده من بخش عمده این اعتراضات به نواقص معیشتی، وجود تبعیض و فساد در جامعه بر می‌گردد.

تاجرنیا نماینده مردم در دوره ششم مجلس شورای اسلامی افزود: در این حوادث بخشی از مجموعه حاکمیت از جمله دولت واکنش بی‌سابقه ای در مقایسه با دولت‌های گذشته از خود نشان دادند و معلوم بود پیام این اعتراضات را درک کردند، اینکه اعلام کردند اعتراضات را حق مردم می‌دانند و بعد از آن دولت حرکت‌هایی در جهت اصلاح امور خود انجام داد. رفتارها نشان داد که این مسئله از طرف اجزای دیگر حاکمیت هم تا حدود زیادی درک شده است.

این فعال سیاسی گفت: امیدوارم سال جدید هم سال شکوفایی اقتصادی و هم سال ارتباط نزدیک‌تر مردم با حاکمیت باشد. من فکر می‌کنم مردم ایران مردمی هستند که همچنان به کشورشان و نظام علاقه‌مند هستند و می‌خواهند نظام از کمترین تلاطم و تشویش برخوردار شود.

تاجرنیا تصریح کرد: اگر روزی دیدیم مردم اعتراض می کنند باید این موضوع را درک کرد که مردم فکر می‌کنند فشارها از حد تحملشان بالاتر رفته است، اما همین که احساس می‌کنند حاکمیت، مسئله و حرف آن‌ها را فهمیده و با آن‌ها همدلی می کند، باعث می شود بخش عمده‌ای از مشکلات حل شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 891415
  • منبع: اعتمادآنلاین
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.