مهم ترین مشکل در این بخش عدم اجرای طرح کاداستر در کشور است؛ علی رغم اینکه قرار بود اجرای طرح درطول مدت 3 سال انجام شود، متاسفانه در مزارع روستایی، املاک و زمین های روستایی این طرح اجرا نشده است.

به گزارش جماران؛ نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: عدم اجرای طرح کاداستر مهم ترین عامل در زمین خواری و دست اندازی به منابع طبیعی است.

محمد کاظمی، با اشاره به اینکه در طول یکسال گذشته برخوردهای جدی تری با بحث زمین خواری نسبت به ادوار گذشته انجام شده است، گفت: درپی تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از دست اندازی به عرصه محیط زیست مسئولان از جمله وزارت جهاد کشاورزی، سازمان جنگل ها و منابع طبیعی  و دستگاه قضایی مقتدرانه تر و باقاطعیت بیشتری با مجرمان دراین بخش برخورد کردند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه از ساخت و سازهای غیرقانونی درمنابع طبیعی درطول یکسال گذشته به شدت جلوگیری شده است، افزود: خوشبختانه برخورد مسئولان با مجرمان در حوزه زمین خواری قابل قبول بوده و موفق تر از گذشته عمل شده است، اما مهم ترین مشکل در این بخش عدم اجرای طرح کاداستر در کشور است؛ علی رغم اینکه قرار بود اجرای طرح درطول مدت 3 سال انجام شود، متاسفانه در مزارع روستایی، املاک و زمین های روستایی این طرح اجرا نشده است.

وی با تاکید براینکه اجرای طرح کاداستر به ایجاد نقشه های دقیقی از منابع طبیعی کمک می کند، تصریح کرد: همچنین با اجرای این طرح می توان تشخیص داد که ملک ساخته شده دریک محل در چه حوزه ای قرار دارد، به عنوان مثال درحوزه منابع طبیعی و یا کشاورزی قرار دارد یا خیر؛ بنابراین عدم اجرای طرح کاداستر مشکلی است که سازمان ثبت اسناد باید روند کاررا سرعت بخشد، البته گاهی قصور درانجام وظیفه مسئولان نیز مشکلاتی را ایجاد می کند.

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با اشاره به اینکه در برخی شرایط مسئولان درمسائل مربوط به زمین خواری دخالت دارند، گفت: متاسفانه این مسئله نوعی مشکل برای کشور محسوب می شود، بنابراین این مسائل درکنار هم مشکلاتی را برای کشور به وجود آورده اند؛ البته اقدامات مسئولان دراین راستا نشان  از عزم آنها برای مقابله با پدیده زمین خواری دارد، قطعا قوانین دراین حوزه کارآمد است اما ا جرای آن ناکارآمد بوده و دربحث اجرای آن باید توجه بیشتری داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 890689
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.