بعد از تصویب لایحه بودجه 97، علی اصغر یوسف‌نژاد سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 97 در این خصوص گفت که رقم خاصی به عنوان مبلغ عوارض خروج در لایحه بودجه سال 97 گنجانده نشده است.

به گزارش جماران؛ سرنوشت عوارض خروج از کشور که با حداقل افرایش 200 درصدی ذیل لایحه بودجه 97 به مجلس تقدیم شده بود، هنوز مشخص نیست و نمایندگان اظهارنظرهای متناقضی در خصوص آن عنوان می‌کنند.

تنها 18 روز به پایان سال باقی است اما هنوز عوارض خروج مسافران در سال 97 در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. بند افزایش عوارض خروج از کشور در تبصره‌های لایحه بودجه گنجانده نشده و صرفا در ردیف‌ها پیش‌بینی شده بود به همین دلیل رسانه‌ها در جریان تصویب آن قرار نگرفتند.

بعد از آنکه دولت پیشنهاد عوارض 220 هزار تومانی برای اولین سفر و 330 هزار تومان و 440 هزار تومان برای سفرهای دوم و سوم را در بودجه 97 به مجلس فرستاد، انتقادات گسترده‌ای نسبت به افزایش حداقل بیش از 200 درصدی عوارض خروج از کشور از سوی مردم و نمایندگان مجلس مطرح می‌شد.

علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز با اشاره به این انتقادات گفته بود مبلغ عوارض خروج از کشور خبر کاهش می‌یابد و با توجه به آخرین صحبتی که از رسانه‌ها شنیده مبلغ آن 150‌هزار تومان است.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همچنین درباره رشد تصاعدی نرخ عوارض خروج از کشور که در لایحه بودجه از سه تا شش‌برابر، بسته به تعداد سفر سالانه درنظر گرفته شده بود، اظهار کرده بود: آن طور که ما شنیدیم این رشد تصاعدی حذف خواهد شد و فقط یک عدد برای عوارض خروج ثابت خواهد شد.

اما بعد از تصویب لایحه بودجه 97، علی اصغر یوسف‌نژاد سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 97 در این خصوص گفت که رقم خاصی به عنوان مبلغ عوارض خروج در لایحه بودجه سال 97 گنجانده نشده است.

این در حالی است که مهرداد بائوج لاهوتی دیگر عضو کمیسیون تلفیق و عضو فراکسیون میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مجلس گفته «مجلس عوارض خروج از کشور در سال 97 را مشخص کرده و دولت نمی‌تواند میزان عوارض خروج از کشور را تغییر دهد.» بر طبق گفته‌های او عوارض خروج از کشور برای سفرهای غیرزیارتی حداقل 220هزار تومان است و مجلس با افزایش پلکانی عوارض خروج از کشور نیز موافقت کرده یعنی مسافران باید در سفرهای دوم 330 هزار تومان و در سفر سوم 440 هزار تومان عوارض خروج از کشور بپردازند.

با این حال هنوز سرنوشت یکی از جنجالی‌ترین ردیف‌های بودجه پیشنهادی دولت یعنی عوارض خروج از کشور برای سال 97، نا مشخص است. آنچه مسلم است اینکه باید منتظر ابلاغ عوارض خروج از کشور ماند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 874102
  • منبع: اعتمادآنلاین
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.