رئیس سازمان برنامه‌وبودجه خاطرنشان کرد: در مجلس در فرایند رسیدگی بودجه، تغییراتی بر روی آن صورت گرفت اما خوشبختانه شاکله بودجه‌مان حفظ شد و ما می‌توانیم به برنامه‌هایی که برای کاهش فقر مطلق، افزایش اشتغال و ایجاد بیش از یک میلیون فرصت شغلی داشتیم، برسیم.

به گزارش جماران؛ محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه با اشاره به تصویب لایحه بودجه 97 در مجلس، گفت: لایحه را با یک اصلاح ساختاری در شیوه بودجه‌ریزی تعریف کردیم و برنامه‌هایمان برای اجرای سیاست فقرزدایی و اشتغال در تبصره‌های 14، 18 و 19 مشخص بود.

وی ادامه داد: در مجلس در فرایند رسیدگی بودجه، تغییراتی بر روی آن صورت گرفت اما خوشبختانه شاکله بودجه‌مان حفظ شد و ما می‌توانیم به برنامه‌هایی که برای کاهش فقر مطلق، افزایش اشتغال و ایجاد بیش از یک میلیون فرصت شغلی داشتیم، برسیم.

نوبخت خاطرنشان کرد: همچنین در بودجه‌ای که به تصویب رسید می‌توانیم طرح‌های عمرانی‌مان را اجرا کنیم و از مجلس چنین مصوبه‌ای گرفته‌ایم. به همین جهت دولت از این اقدام مجلس استقبال می‌کند و ضمن تشکر امیدواریم که به نحو شایسته‌ای بتوانیم این قانون را اجرا کنیم.

وی در خصوص حقوق کارکنان دولت و مستثنی شدن قضات و هیئت علمی دانشگاه‌ها از سایر مقامات در این قانون، تصریح کرد: ما برای اعضای هیئت علمی و قضات نگران بودیم چرا که با حذف از این قانون از سه تصمیم دولت متضرر می‌شدند.

معاون رئیس‌جمهور در ادامه یادآور شد: یکی از مواردی که قضات و هیئت علمی از آن متضرر می‌شدند این است که در مالیاتی که بر حقوق است، چون قضات و اعضای هیئت علمی حقوق بالاتری را دریافت می‌کنند، با توجه به مصوبه مجلس درصد ضرایب مالیاتی بیشتری از آن‌ها اخذ می‌شود.

نوبخت افزود: از سوی دیگر برای افزایش حقوق هم چون گفتند که افزایش حقوق به سمت حقوق‌های پایین و افراد کم‌درآمد باشد قضات و هیئت علمی در این زمینه هم افزایش کمتری نصیبشان می‌شد و بحث بعدی نیز پاداش بازنشستگی‌شان است که پاداش بازنشستگی این‌ها محدودیت دیگری بود. دولت تمام تلاشش این است که از ظرفیت‌های قانونی استفاده کند تا این سرمایه بزرگ انسانی و علمی را متأثر نکنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 867944
  • منبع: اعتمادآنلاین
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.