ایتالیا می تواند از طریق موسسه مالی 'اینویتالیا' پنج میلیارد یورو اعتبار در اختیار بانک های ایرانی قرار دهد تا صرف طرح های همکاری میان دو کشور شود.

روزنامه ایتالیایی 'ایل سوله' با تاکید بر اهمیت موافقتنامه همکاری های بانکی میان رم و تهران نوشت: ایتالیا می تواند از طریق موسسه مالی 'اینویتالیا' پنج میلیارد یورو اعتبار در اختیار بانک های ایرانی قرار دهد تا صرف طرح های همکاری میان دو کشور شود.

به گزارش جماران، ایل سوله افزود: این موافقتنامه که به امضای 'کارلو پادوان' و «محمد خزاعی» رسید، با توجه به مخالفت شدید دولت ترامپ در مورد همکاری با ایران، از نظر اقتصادی و ژئوپلیتیک حائز اهمیت است. شرکت سرمایه گذاری جهانی اینویتالیا، به ریاست 'دومنیکو آرکوری' که به وزارت اقتصاد و دارایی ایتالیا تعلق دارد مسئولیت تخصیص این اعتبارات را به عهده دارد. 

این روزنامه به نقل از آرکوری به شرایط این اعتبار اشاره کرد و نوشت: طرح هایی شامل اعتبارات می شوند که برای توسعه اقتصادهای هر دو کشور مثمرثمر باشند. این طرح ها باید در رشد تولید ناخالص داخلی ایتالیا، در بین المللی کردن صنایع کشورمان و همچنین در سرعت بخشیدن به توسعه ایران سهم داشته باشند. 

وی تصریح کرد، طرح های مربوطه همچنین باید قوانین ضد پولشویی را رعایت کنند و ناقض تحریم های بین المللی نباشند.

وی افزود: پس از برجام و تبادل هیات های مختلف میان ایران و ایتالیا، قراردادهایی به ارزش 27 میلیارد یورو به امضا شده که موافقتنامه همکاری های بانکی که هفته گذشته به امضا رسید می تواند در تحقق بخشی از آنها به ویژه بخش نفت و گاز، ساختارهای زیربنایی، پتروشیمی، برق و صنایع فلزات مثمرثمر باشد. 

ارکوری در مورد دلیل انتخاب اینویتالیا برای این همکاری گفت که این موسسه از مدتها پیش با موفقیت، دست اندر کار حمایت از شرکتهای ایتالیایی و سرمایه گذاری های تولیدی بوده است. به همین دلیل از نظر دولت ایتالیا دارای ویژگی های لازم برای وارد شدن به صحنه همکاری های بانکی و صنعتی میان ایتالیا و ایران بوده و ما با توجه به مصوبات اخیر مجلس، از اختیارات لازم برای کار در این زمینه برخوردار هستیم. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.