نائورت ادعا کرد: ما همچنان به دقت خشونت‌های انجام شده در ایران را بررسی و دنبال می‌کنیم.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار اظهارات مداخله‌جویانه خود در مورد حوادث اخیر در کشورمان تهدید کرد که آمریکا می‌تواند ایران را به دلیل "نقض حقوق بشر" مورد تحریم قرار دهد.

به گزارش جماران، به نقل از واشنگتن‌پست، هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی خصمانه مدعی شد: ما به شدیدترین نحو ممکن بازداشت حدود 1000 نفر در ایران را محکوم می‌کنیم. مقامات ایرانی که علیه معترضان از خشونت استفاده کرده‌اند را مسوول می‌دانیم.

فیلیپ گوردون عضو ارشد شورای روابط خارجی آمریکا نیز در این باره به خبرنگاران گفت: رییس جمهور بنا بر اختیاراتی که براساس فرمان اجرایی از جمله فرمان اجرایی مربوط به حقوق بشر دارد، می‌تواند هر یک از نهادهای ایرانی یا اشخاصی را که براساس این اختیار انتخاب شود را مورد تحریم قرار دهد.

نائورت ادامه داد: ما همچنان به دقت خشونت‌های انجام شده در ایران را بررسی و دنبال می‌کنیم.

به گزارش جماران، روز چهارشنبه سردار جعفری، فرمانده کل سپاه تاکید کرد: وقتی ملتی در منطقه‌ای پرآشوب پیروز میدان باشد و زمانی که اربابی آمریکا را نپذیرد و به نوچه‌های جیره‌خوار آمریکا حتی نیم نگاهی هم نکند و در کنار مظلوم و مقابل ظالم قرار گیرد باید هم تهدید شود و این تهدیدات همیشه بوده و خواهد بود و ما باید دائما بصیر باشیم.

پیش‌تر حسن روحانی، رییس‌جمهور کشورمان در واکنش به حمایت‌های مداخله‌جویانه مقامات آمریکایی و در راس آن‌ها ترامپ گفت که رییس‌جمهور آمریکا که چند ماه پیش ملت ایران را تروریست نامید، نمی‌تواند با مردم ما همدردی کند.

ترامپ در روزهای اخیر پیام‌هایی را در توئیتر در حمایت از ناآرامی‌های ایران منتشر کرده است که اغلب با واکنش منفی کاربران ایرانی و حتی خارجی مواجه شد.

این اظهارات در حالی مطرح شده که روز چهارشنبه در اکثر شهرهای ایران مردم در حمایت از دولت و نظام راهپیمایی کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.