حسینعلی امیری انتقاد را حق مردم خواند و ادامه داد: بیان نقد جزء حقوق مدنی و قانونی مردم است، دولت از نقد و انتقاد سازنده استقبال و استفاده می کند و این را حق مردم می داند اما ایجاد بی نظمی، قانون شکنی مورد پسند، مقبول، مشروع و قانونی نیست پس باید مرز بین تخریب و انتقاد مشخص شود.

به گزارش جماران؛ معاون رئیس‌جمهور گفت: صداوسیما رسانه ملی است، قاعدتا نباید منعکس کننده نظر یک گروه، حزب و جریان خاص باشد بنابراین همه مردم دوست دارند صدای شان در صداوسیما شنیده و پخش شود.

حسینعلی امیری در پاسخ به این سئوال که آقای روحانی موضع متفاوتی نسبت به رئیس دولت دهم در واکنش به اعتراضات گرفت، اعتراض را حق مردم خواند و از مسئولان خواست بستر و مجوز اعتراضات مسالمت آمیز را فراهم کنند، این صحبت پیام مثبتی به جامعه بود، شما چه ارزیابی از صحبت های رئیس جمهور داشتید؟گفت: آقای رئیس جمهور مجری قانون اساسی است تمام حقوق مندرج در قانون اساسی را حق مردم می داند و به رسمیت می شناسد.

وی افزود: یکی از حقوق مردم مطابق قانون اساسی برگزاری اجتماعات با مجوز قانونی است. مردم حق دارند نظرات و انتقادهای خودشان را از طرق مدنی اعلام کنند، آقای رئیس جمهور هم فرمودند بسترهای بهتر و بیشتری برای این حق مردم فراهم شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره عملکرد صداوسیما در تجمعات اخیر و اینکه برخی معتقدند اگر صداوسیما به موقع، سریع و صحیح وارد می شد ابعاد ماجرا گسترش پیدا نمی کرد، نظر شما چیست؟ گفت: صداوسیما رسانه ملی است، قاعدتا نباید منعکس کننده نظر یک گروه، حزب و جریان خاص باشد بنابراین همه مردم دوست دارند صدای شان در صداوسیما شنیده و پخش شود بنابراین صداوسیما براساس چارچوب ها و ضوابطی که داشت دیدیم که اطلاع رسانی کرد.

معاون رئیس جمهور انتقاد را حق مردم خواند و ادامه داد: بیان نقد جزء حقوق مدنی و قانونی مردم است، دولت از نقد و انتقاد سازنده استقبال و استفاده می کند و این را حق مردم می داند اما ایجاد بی نظمی، قانون شکنی مورد پسند، مقبول، مشروع و قانونی نیست پس باید مرز بین تخریب و انتقاد مشخص شود.

وی تخریب ،ایجاد بی نظمی و تخریب اموال عمومی را اقدامی مطرود خواند و افزود: کسانی که تشویق به خشونت می کنند دوستان مردم نیستند بلکه می خواهند فضای کشور امنیتی شود چون می دانند وقتی فضای کشور امنیتی شد حتما سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال و توسعه متوقف می شود، بنابراین صلاح و مصلحت کشور و مردم در این است که ما یک محیط امن و آرامی داشته باشیم

امیری یادآور شد: حل مشکل اشتغال و رسیدگی به گلایه های اقتصادی مردم در سایه امنیت و آرامش امکان پذیر است، اگر کسی علیه دولت صحبت کند به این خیال که آثارش فقط محدود به قوه مجریه می شود، خیر این طور نیست، نظام یکپارچه و همچون یک کشتی است، اگر هر کسی بخواهد این کشتی را سوراخ کند همه سرنشینان کشتی غرق می شوند یعنی کسی که سوراخ کننده کف کشتی بوده از غرق شدن مستثنی نخواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 829737
  • منبع: خبرآنلاین
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.