احد آزادی‌خواه سازمان تبلیغات و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم را جزو نخستین نهادها و دستگاه‌های فرهنگی معرفی کرد که بودجه‌ریزی بر حسب عملکرد را پذیرفته‌اند.

به گزارش جماران؛ عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ می‌گوید سازمان تبلیغات و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم جزو نخستین نهادهایی هستند که بودجه‌ریزی بر حسب عملکرد را پذیرفته‌اند.

احد آزادی‌خواه با اشاره به بودجه سال 97، گفت: مهمترین نقطه قوت بودجه سال آینده تدوین آن مبتنی بر برنامه ششم توسعه است، درواقع برش سالانه برنامه توسعه در اختیار مجلس قرار گرفته است.

رابطه برنامه ششم و برنامه بودجه نقطه قوتی است که نباید از کنار آن گذشت

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تخصیص ۲۷ صدم از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه ورزش در بخش‌های مختلف و مباحث دیگر از این دست که در برنامه ششم آمده، در برنامه بودجه سال 97 مورد توجه قرار گرفته است لذا رابطه برنامه ششم و برنامه بودجه نقطه قوتی است که نباید از کنار آن گذشت.

وی همچنین سازمان تبلیغات و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم را جزو نخستین نهادها و دستگاه‌های فرهنگی معرفی کرد که بودجه‌ریزی بر حسب عملکرد را پذیرفته‌اند.

آزادی‌خواه به نقاط ضعف برنامه بودجه سال 96 اشاره کرد و گفت: حذف یارانه‌ها اتفاق مهمی است که می‌تواند آسیب‌های بسیار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در پی داشته باشد چراکه افزایش مشکلات مالی 31 میلیون نفر در پی قطع یارانه می‌تواند منجر به آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی بسیاری شود و این موضوع برای کشور نگران‌کننده است لذا مجلس با آن مخالفت خواهد کرد.

افزایش قیمت حامل‌های انرژی و عوارض خروج از کشور دو ایراد بزرگ برنامه97

وی افزایش قیمت حامل‌های انرژی و عوارض خروج از کشور را دو ایراد بزرگ دیگر این برنامه دانست و گفت: سالانه 2 میلیون و پانصد هزار نفر فقط زائر اربعین حسینی(ع) از کشور خارج می‌شوند که در صورت گرانی عوارض خروج و دیگر زائران همچون حج با مشکلاتی رو به رو خواهند شد لذا این کار دولت جای دفاع ندارد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اعتقاد به اینکه بودجه قرآنی در ذیل بودجه فرهنگی برنامه بودجه سال 97  نیز با ضعف و کسری شدیدی رو به رو شده است،  اضافه کرد: بودجه 100 میلیارد تومانی قرآن در 96 تبدیل به 40 میلیارد در سال 97 تبدیل شده که این کاهش نگران‌کننده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 824990
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.