دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: همه سردمداران غرب با طرح آمریکا در خصوص انتقال سفارت رژیم صهیونیستی مخالفت کردند که این امر بی‌سابقه است.

به گزارش ایسنا، علی اکبر ولایتی صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با موضوع تحولات فلسطین خاطرنشان کرد: فلسطین همچنان مسئله اول جهان اسلام است. در سال‌هایی که گذشت تلاش‌هایی شد که موضوع فلسطین را تحت‌الشعاع قرار دهند ولی موفق نشدند.

ولایتی گفت: آمریکا حتی یک رای مثبت هم در سازمان ملل و مجمع عمومی آن کسب نکرد و نتوانست آرای مثبتی را باخود همراه کند.گفته شده بود قرار بوده 150 کشور به طرح عدم انتقال سفارت به بیت القدس رای مثبت  بدهند ولی با تهدید های آمریکا  128رای شد.

وی خاطرنشان کرد: موج مسلمانان که از زیاده خواهی های آمریکا به راه افتاده متوقف نخواهد شد. آمریکا به صورت یک جانبه از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند و امروز دیگر این سیاست‌ها در عرصه بین المللی پذیرفته نیست.

ولایتی در این نشست در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص اینکه نطرتان در خصوص اتهام زنی محافل غربی به ایران در حمایت تسلیحاتی از یمن گفت: در یمن آن کس که مداخله مستقیم کرده کشورهای مرتجع عرب و سعودی‌ها در قالب ائتلاف هستند و ایران اگر آنها بگذارند که محاصره یمنی‌ها وجود نداشته باشد جز حمایت‌های سیاسی و انسانی کمک دیگری نداشته است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: از نظر ایران فلسطین از بحر تا نهر است و همه بیت‌المقدس پایتخت فلسطین است و در حال حاضر نیز تمام فلسطین اشغال است و باید آزاد شود . جمهوری اسلامی نیز نظر خود را اعلام کرده بود و آنچه توسط سازمان کنفرانس اسلامی تصویب شد واقع‌بینانه نبود.

 وی ادامه داد: انشاءالله به زودی شورای عالی مجمع بیداری اسلامی در رابطه با مهمترین مسئله جهان که فلسطین است، تشکیل خواهد شد.

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پیش‌بینی شما راجع به آینده قدس با توجه به شکست آمریکا در قطعنامه اخیر مجمع سازمان ملل چیست؟ گفت: مسئله قطعنامه سازمان ملل نقطه عطفی در تاریخ مبارزات فلسطین است و موجب دلگرمی همه مسلمانان شد و انگیزه فلسطینی‌ها را بیش از پیش قوی‌تر ساخت.

ولایتی افزود: وحدت همه جانبه میان کلیه جنبش‌های فلسطین و اتحاد آنان باید ادامه یابد و مقاومت جنبش انتفاضه نسبت به زیاده‌خواهی رئیس جمهور آمریکا نشان می‌دهد که به زودی پیروزی‌های بیشتری در خصوص فلسطین شاهد خواهیم بود.

ولایتی در بخش دیگری از این نشست خبری به  تهدیدهای ترامپ در رابطه با استراتژی امنیت ملی جدید آمریکا اشاره کرد و گفت : سخنان ترامپ در موسسه ریگان به منزله از سرگیری جنگ سرد بود زیرا  مهمترین هدف او احیای مجدد جبهه شرق و غرب در برابر رویه دشمن است.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه اقدامات آمریکا نشان‌دهنده حیات جنگ‌طلبانه این کشور است افزود: ایالات متحده با این بن‌بستی که در حوزه بین‌المللی مواجه است جنگ سرد را مجددا از سر گرفت. خوشبختانه اکنون یک همزیستی میان ملت‌ها صورت گرفت و مهر بطلان بر آن زده شد و آن اوج جنگ سرد بود چرا که آمریکا به دنبال جنگ‌افروزی در کل دنیاست.

 وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه بیانیه ترامپ درباره انتقال صهیونیست‌ها به قدس پس از محکومیت‌ از سوی کشورهای مختلف جهان در مجمع عمومی سازمان ملل از سوی ۱۲۸ کشور رای مثبت دریافت کرد و تهدیدهای نیکی‌ هیلی برای پیشگیری از این قطعنامه سودی نداشت، به نظر شما این محکومیت از سوی‌ کشورها با هماهنگی خاصی انجام شده یا به شکل خودجوش  بوده است، گفت: همه دنیا نگران سیاست‌های غیر مدبرانه حاکمیت آمریکا هستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.