پزشکیان در پاسخ به تذکر کوهکن که ادبیات او را در اداره مجلس نادرست دانسته بود،‌ گفت: ایشان گفتند که از ادبیات فاخر در مجلس استفاده شود و بعد خودشان می‌گویند که داد زده شده. داد زدن ادبیات فاخر است؟

به گزارش جماران، مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس در جلسه علنی امروز، در تذکری براساس ماده 79 آیین نامه داخلی، فرصت یافت تا پاسخ صحبت‌های محسن کوهکن که از ادبیات پزشکیان در جلسه پیشین مجلس انتقاد کرده بود را بدهد.
 
کوهکن در جلسه 8 آذر مجلس در تذکری مدعی شده بود که پزشکیان خطاب به تذکر او گفته بود «بگیر بنشین سرجات، من جواب شما را نمی دهم، اگر می خواهید دعوا کنید بفرمایید بیرون!». او بر همین اساس از رییس مجلس درخواست کرد که این مساله را بررسی کند و در هیات رئیسه از ادبیات فاخر استفاده شود. 
 
پس از تعطیلی 10 روزه جلسات علنی مجلس، پزشکیان امروز در پاسخ به این تذکر کوهکن گفت: هنگام تذکر ایشان من در جلسه نبودم. ایشان گفتند که من به ایشان بی احترامی کرده‌ام و گفته‌ام که بیرون بروند! من فایل صوتی مذاکرات مجلس را بار دیگر گوش کردم اما چنین حرفی در آن نبود. ایشان گفتند که هیات رئیسه از ادبیات فاخر استفاده کند و بعد خودشان میگویند که در مجلس داد زده شده. داد زدن ادبیات فاخر است؟ داد زدن و این که بیایند این جلو بایستند و بگویند که حق ندارید حرف بزنید، درست نیست. 
 
پزشکیان به بازخوانی اتفاقات آن جلسه مجلس پرداخت و توضیح داد: من در بحث آن روز دو نکته را مطرح کردم. یکی اینکه گفتم باید در مملکت عدالت پیاده شود. در اجرای عدالت مشکل داریم. آن روز عناوینی را براساس قرآن گفتم. بحث دیگرم تاکید بر وحدت بود. ما بیشتر از هر زمانی به وحدت نیاز داریم.ق رآن در جاهای مختلف به این نکته اشاره کرده است. ما هر روز در نماز می‎خوانیم که خدایا ما را به راه راست هدایت کن، اما باز با هم دعوا داریم! در حالیکه خدا صراحتا دستور داده است که اختلاف ها را حل کنیم. 
 
این نماینده اصلاح طلب مجلس، با اشاره به این موضوع که برون داد کار ما حل اختلاف نبوده است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر یعنی وحدت. اختلاف، عذاب عظیم به همراه دارد. من از وصیت حضرت علی به این برادران گفتم. ایشان در خطبه 18 می‎فرماید که راه خدا و پیغمبرانشان یکی است. خدا از اختلاف نهی کرده است. 
 
او تصریح کرد: برون داد وحدت در کشور جالب نیست. ما باید وحدت کنیم و گروهی جمع شود که اختلاف های داخلی را حل کند. اگر می‎خواهیم انکار کنیم و داد بزنیم، درست نیست. مجلس و ما باید به «ید واحده» تبدیل شویم. حضرت علی راهکارش این است که اختلاف هایتان را حل کنید و توبه کنید. اما ما هر روز از پشت تریبون به یکدیگر فحش می دهیم. این کار به توصیه حضرت علی غلط است. 
 
رئیس مجلس پس از صحبت‌های پزشکیان مهر تأییدی بر گفته‌های او زد و گفت: «این نکاتی که آقای پزشکیان گفتند، نکات خیرخواهانه ای است و دوستان به آن توجه کنند.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 809480
  • منبع: خبرآنلاین
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.