خوشرو به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی امریکا و برنامه امریکا برای انتقال سفارت خود به شهر قدس را به شدت محکوم کرد و با اشاره به تحت اشغال بودن قدس، تلاش امریکا برای تحکیم این وضعیت را غیرقانونی دانست.

به گزارش جماران؛ نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، اشغال فلسطین را ریشه تمام بحران های منطقه دانست و گفت: اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صیهونیستی، تلاش برای مشروعیت بخشی به اشغالگری است.

غلامعلی خوشرو روز جمعه در جلسه مجمع عمومی این سازمان با موضوع «فرهنگ صلح»، از گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد درباره اجرای قطعنامه پیشنهادی ایران با موضوع «جهان علیه خشونت و افراطی گری» تشکر کرد. 

وی همچنین خواستار توجه همه دولت ها به نتایج و عواقب عملکردشان بر وضعیت شکننده صلح در جهان شد و با تقبیح تلاش برخی کشورها برای مشروعیت دادن به اشغالگری، اشغال سرزمین فلسطین را ریشه تمام بحران ها در منطقه دانست.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد: هر گونه تلاش برای انکار حقوق لاینفک مردم فلسطین، از جمله در خصوص شهر مقدس قدس و بویژه مسجدالاقصی صرفا باعث وخامت بیشتر اوضاع خواهد شد. 

خوشرو به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی امریکا و برنامه امریکا برای انتقال سفارت خود به شهر قدس را به شدت محکوم کرد و با اشاره به تحت اشغال بودن قدس، تلاش امریکا برای تحکیم این وضعیت را غیرقانونی دانست. 

وی این اقدام را همچنین نشان دهنده سیاست های منافقانه و مزورانه امریکا در مورد صلح و ثبات در خاورمیانه و بی توجهی امریکا به اصول اساسی حقوق بین المللی و حقوق مردم فلسطین در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی دانست. 

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد: جامعه بین المللی، ایالات متحده امریکا و رژیم اسرائیل را مسئول همه عواقب خطرناک این اقدام غیرمسئولانه و غیرقانونی می داند. 

خوشرو تصریح کرد: در طول تاریخ هیچ گاه اشغالگری و صلح با هم جمع نشده اند و در قضیه فلسطین نیز تا زمانی که اشغال فلسطین ادامه دارد، هیچ صلحی ممکن نخواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی کشورها تحریم و اعمال زورمدارانه را به دیپلماسی و گفت وگو ترجیح می دهند، رفتار و گفتار این کشورها را باعث تقویت افراطی گری و تضعیف فرهنگ صلح و مدارا دانست.

سفیر ایران با اشاره به شکست های اخیر داعش و گروه های تروریستی در سوریه و عراق، آن را نقطه عطفی تاریخی برای صلح در منطقه دانست که نتیجه شجاعت و پایداری مردم و دولت سوریه و عراق است. 

خوشرو هشدار داد: برخلاف این شکست های نظامی؛ ایدئولوژی و شبکه تولید کننده داعش هنوز زنده است و تا زمانی که جهان از ایدئولوژی تکفیری که منبع الهام داعش و گروه های تروریستی مشابه پاک نشود، هیچ پیروزی نهایی علیه داعش و تروریسم قابل تصور نخواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.