نشست امروز اتحادیه عرب به درخواست فلسطین و اردن و در سطح وزرای خارجه کشورهای عضو این اتحادیه برگزار می‌شود.

 

اتحادیه عرب امروز (شنبه) نشست غیرعادی را درباره فلسطین با هدف بررسی تبعات و پیامدهای اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل برگزار می‌کند.

به گزارش جماران، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، نشست امروز اتحادیه عرب به درخواست فلسطین و اردن و در سطح وزرای خارجه کشورهای عضو این اتحادیه برگزار می‌شود. قرار است در این نشست تبعات اقدام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل بررسی شود.

نماینده فلسطین در اتحادیه عرب در یادداشتی اعلام کرد که این نشست تحرکات ضروری کشورهای عربی در قبال موضع آمریکا که توهین به جایگاه قدس و وضعیت قانونی تاریخی آن است بررسی خواهد کرد.

در این یادداشت آمده که اقدام ترامپ نقض آشکار قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت در این باره و کنوانسیون چهارم ژنو است.

درخواست نشست فوق‌العاده وزرای خارجه اتحادیه عرب با استناد به قطعنامه‌های صادره از سوی شورای این اتحادیه در سطح سران و وزرا در دوره‌های قبل ارائه شده است.

یک منبع دیپلمات عرب در قاهره پیشتر گفته بود که این نشست براساس ماده یازدهم منشور داخلی اتحادیه عرب برگزار می‌شود که طبق آن با درخواست دو کشور عضو امکان برگزاری نشست فوق‌العاده وجود دارد.

به دنبال اقدام دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل اعتراضاتی در شماری از کشورهای جهان صورت گرفت و به دنبال این اعتراضات و درگیری‌ها روز جمعه در اراضی فلسطینی شماری کشته و زخمی شدند.

کشورهای جهان از جمله فرانسه، انگلیس، آلمان، روسیه، اتحادیه اروپا و سازمان ملل تصمیم آمریکا را محکوم کرده و آن را یک جانبه و غیرقابل قبول توصیف کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.