نیروهای امنیتی هفته آینده عملیات امنیتی گسترده‌ای را با هدف رهایی از تمامی نمادها و مظاهری که داعش در موصل از جمله لوگوها، مکان‌ها یا ساختمان‌هایی که داعش باقی گذاشته است، کلید می‌زنند.

 

نیروهای عراقی درصدد از بین بردن تمامی لوگوها و مکان‌ها و ساختمان‌هایی هستند که از داعش در موصل باقی مانده است.

به گزارش جماران، به نقل از سومریه نیوز، یک منبع امنیتی عراقی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که نیروهای پلیس فدرال عملیات از بین بردن آنچه از مسجد ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش (مسجد الخلیفه) در مرکز شهر موصل، واقع در مرکز استان نینوا باقی مانده بود را شروع کرده‌اند. این اقدام کمی قبل از آغاز عملیات امنیتی گسترده در هفته آینده برای رهایی از تمامی آثار باقی مانده از داعش در موصل که مقر این گروه تروریستی ظرف مدت زمانی حدود سه سال بود، صورت گرفته است.

غازی دحام الجاف از مقامات نظامی عراقی خاطرنشان کرد: از بین بردن باقی مانده‌های این مکان که داعش آن را به عنوان یک مکان دینی خاص  خود در هنگام اشغال موصل تعیین کرده بود، اهمیت بسیاری برای از بین بردن تمایل حامیان این اندیشه برای بازگشت یا بر هم زدن امنیت و ثبات این شهر دارد.

وی تصریح کرد که نیروهای امنیتی هفته آینده عملیات امنیتی گسترده‌ای را با هدف رهایی از تمامی نمادها و مظاهری که داعش در موصل از جمله لوگوها، مکان‌ها یا ساختمان‌هایی که داعش باقی گذاشته است، کلید می‌زنند.

مسجد الخلیفه برای داعش در جایگاه دوم پس از مسجد نوری در مرکز موصل قرار داشت. ابوبکر بغدادی از مسجد نوری تشکیل "دولت خلافت" را در عراق و سوریه در تابستان ۲۰۱۴ اعلام کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.