عضو هیات نظارت براجرای برجام گفت: هلندی ها تاکید کردند که سیاست اروپا متفاوت با آمریکا در رابطه با موضوع هسته ای است، به هیچ وجه عهدشکنی آنها را قبول ندارند و بر این قراردادی که با ایران بسته شده پایبند هستند.

 

به گزارش جماران، علی اکبر ولایتی بعد از دیدار با ریموند کنپاس رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان هلند در جمع خبرنگاران اظهارداشت: روابط ایران و هلند رابطه رو به رشد است و همانطورکه من از اعضای پارلمانی شنیدم آنها مایل هستند روابط بسیار خوب تجاری و اقتصادی با ایران داشته باشند.
وی ادامه داد: آنها تکیه کردند سیاست اروپا از جمله هلند با سیاست ایالات متحده آمریکا در رابطه با مساله هسته ای متفاوت است و به هیچ وجه این عهد شکنی آمریکایی ها قبول ندارند و بر این قراردادی که با ایران بسته شده پایبند هستند.
وی با بیان این هلندی ها کاملا با سیاست آمریکا مخالف هستند خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه این هیئت پارلمانی هستند رویکردی روشن تر و بی پرده تر در خصوص برجام و پایبندی به آن و بدعهدی آمریکایی ها داشتند و صریح تر صحبت کردند، از عهدشکنی آمریکایی ها انتقاد و بر پایبندی خود به برجام تاکید کردند.
ولایتی در ادامه گفت: هیات هلندی در گفت و گوی انجام شده اعلام کردند که مایل به سرمایه گذاری در ایران هستند و در مورد شرایط بازگشت سرمایه به کشورمان پرس و جو می کردند. 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص سفر قریب الوقوع حیدر العبادی نخست وزیر عراق به ایران گفت: رابطه بین ایران و عراق استراتژیک و بر پایه حسن همجواری و برادری بوده است. 
وی افزود: در روزهای سخت عراق مردم ایران با رهنمود ها و هدایت های رهبر معظم انقلاب به کمک مردم و دولت عراق رفتند و آنها با کمک ایران توانستند بااقتدار تمامیت ارضی خود را حفظ و بردشمنان داخلی و خارجی پیروز شوند.
ولایتی گفت: رفت و آمد های دو کشور بخصوص در سطوح عالی امری طبیعی و مورد نیاز است و هر چه در فواصل کوتاه تر این رفت و آمدها انجام شود امکان تبادل نظر بیشتر می شود بنابراین هر زمان آقای عبادی و یا هریک از مسئولان عراق به ایران سفر می کنند به گرمی مورد استقبال ما قرار می گیرند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این سفرها صرفا دیپلماتیک نیست و در این شرایط حساس ، سفرهایی حیاتی است .
وی در پاسخ به سوالی درباره حمله به کنسولگری ایران در اربیل خاطرنشان کرد: اکثریت مردم کرد با آنچه اتفاق افتاده مخالف بوده و حامی حفظ تمامیت ارضی و اقتدار عراق هستند و تجزیه عراق چیزی جز ضعف برای آنها ندارد. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.