بهمنی طرح های نیمه کاره را یکی از بزرگترین چالش‌های کشور دانست و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۹ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی اختصاص یافته است.

 

به گزارش جماران؛ یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت نباید کسری بودجه خود را از طریق افزایش مالیات بر بخش خصوصی جبران کند.

محمود بهمنی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری البرز برگزار شد، گفت: برای تحقق هشت درصد رشد اقتصادی که امسال پیش بینی شده است، باید ۷۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه جذب و ۹۵۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم که این بدون مشارکت بخش خصوصی امکان پذیر نیست.

بهمنی ادامه داد: هزینه‌های جاری دولت با افزایش چهارهزار میلیاردی تومانی یارانه‌ها بیشتر شده است.

وی از وجود ۶۹۷ هزار میلیارد تومان طرح نیمه کاره در کشور خبر داد و گفت: این طرح ها باید سریعا به بخش خصوصی واگذار شود در غیر این صورت بازدهی این رقم صفر خواهد بود.

بهمنی طرح های نیمه کاره را یکی از بزرگترین چالش‌های کشور دانست و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۹ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی اختصاص یافته است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه با بیان اینکه شرایط خوبی برای صادرات در کشور ایجاد شده است، افزود: برای رونق هر چه بیشتر صادرات باید به فکر افزایش بهره‌وری در واحدهای تولیدی باشیم.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان ادامه داد: اگر بتوانیم تولیدات را صادرات محور کنیم واردات ما نیز کمتر خواهد شد.

وی در خصوص اخذ مالیات از بخش خصوصی برای تامین کسری بودجه خاطرنشان کرد: تامین کسری بودجه نباید از طریق مالیات تامین شود زیرا این کار رشد اقتصادی را در پی نخواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.