قائم مقام حزب اعتماد ملی درباره اظهارات ترامپ با بیان اینکه صحبت‌های ترامپ بیشتر از این که ایران را دچار انزوا کند آمریکا را به انزوا می‌کشاند، گفت: یک کشور قدرتمند مانند آمریکا به قدری ضعیف و ناتوان شده است که ناچار است نقض عهد و پیمان‌شکنی کند.

به گزارش جماران، رسول منتخب‌نیا ،‌ درباره اظهار رئیس‌جمهور آمریکا درباره نقض برجام و حفظ انسجام داخلی در چنین شرایطی گفت: حرف‌های ترامپ یک عهدشکنی آشکار و روشن از سوی دولت آمریکا بود. نقض این پیمان چندجانبه و بین‌المللی ضربه سنگین و جبران‌ناپذیری را به حیثیت دولت و ملت ایالات متحده وارد کرد.

وی خاطرنشان کرد: نقض عهد و پیمان‌شکنی از نظر عقل، منطق و عرف جهانی یک امر کاملا مردود و محکوم است. ترامپ با صراحت و وقاحت گفت که این پیمان را قبول نداریم و در آن خدشه وارد کرد و این احتمال  وجود دارد که از آن خارج شود .

قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان این که ترامپ پیمان‌شکنی و بداخلاقی سیاسی و بین‌المللی در تاریخ آمریکا و جهان خواهند ماند، عنوان کرد: صحبت‌های رئیس‌جمهور آمریکا نشان می‌دهد یک کشور قدرتمند مانند آمریکا به قدری ضعیف و ناتوان شده است که ناچار  است نقض عهد و پیمان‌شکنی کند.

وی در ادامه افزود: ادبیاتی که ترامپ به کار برده نشان از دشمنی و کینه عمیق دولت آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران دارد، در سخنان رئیس‌جمهور ایالات متحده کینه‌توزی، تهمت، دروغ و جسارت‌ها به مردم کشورمان را مشاهده کردید.

منتجب‌نیا با اشاره به سپردن تصمیم‌گیری درباره سرنوشت برجام به کنگره گفت: ترامپ یک تخلف اخلاقی، سیاسی و بین‌المللی را مرتکب شد. اما جرات و جسارت این را ندارد که خودش مستقیما به عنوان رئیس ایالات متحده این گناه را به گردن بگیرد، او توپ را به میدان کنگره انداخته و می‌خواهد کنگره را درگیر کند و  شریک جرمی برای خودش بتراشد .

وی تاکید کرد: این پیمان و موافقت‌نامه بین ایران و آمریکا نبوده است که یک‌جانبه بتواند آن را نقض کند؛ بلکه یک پیمان بین‌المللی و مصوبه شورای امنیت بوده است و با کناره‌گیری آمریکا نقض نخواهد شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: همان‌طور که اتحاد اروپا، چین و روسیه اعلام کردند پشت این پیمان‌نامه ایستاده‌اند و تنها آمریکا بداخلاقی و سوءنیت خودش را با این عمل ابراز کرد.

وی با بیان اینکه ترامپ با این اقداماتش کاملا آمریکا را به انزوا می‌کشاند، گفت: نکته جالب اینجا است که دولت‌مردان آمریکا می‌خواستند یک اجماع جهانی علیه ایران به وجود بیاورند،‌ اما امروز اجماع جهانی علیه آمریکا است. انسان‌های شریف و با وجدان اظهارات ترامپ و نقض برجام را تائید نمی‌کند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی در ادامه با خاطرنشان کردن این مطلب که ترامپ تلاش داشت بین ملت و حکومت اختلاف بیاندازد و دشمنی‌اش را از این طریق اعمال کند، گفت: این عمل نتیجه عکس خواهد داد ملت،‌ دولت، حکومت، نهادها و قوای مختلف همه یکصدا و هماهنگ در برابر آمریکا ایستاده و خواهند ایستاد و اینگونه اقدامات، وحدت و انسجام را در ایران مستحکم‌تر خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: حتی آن‌هایی که انتقاد جزیی به قضیه برجام داشتند، وقتی می‌بینند ترامپ و اسرائیل دست به دست هم داده‌اند و خواهان نقض آن هستند، پی می‌برند برجام به زیان ایران نبوده است.

منتخب‌نیا با اشاره به رفتار دولت رژیم صهیونیستی عنوان کرد: مشخص است برجام به زیان اسرائیل بوده است. مشاهده کردید که نخست وزیر رژیم صهیونیستی بلافاصله از اقدامات به اصطلاح خودش شجاعانه ترامپ  تقدیر و تشکر می‌کند.

وی ادامه داد: این اقدامات باعث شد منتقدان برجام به صف حامیان پیوندند و یک صف واحد و منسجم در برابر آمریکا به وجود بیاورند. بنابراین این اقدام ترامپ بسیار برای آمریکا مضر و از جهتی مفید برای ایران بوده است. این اظهارات ترامپ بیش از آن که بخواهد ضربه‌ای به ایران بزند به دولت و ملت آمریکا ضربه زده است، البته ممکن است خسارت‌های مادی جزیی به ایران زده شود اما ایران خودش را برای همه گزینه‌ها آماده کرده است و برای هر سناریو راه حلی را در نظر دارد اما آبروی رفته دولت آمریکا باز نمی‌گردد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.